Hjälp med Hingstval

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 80
  • Visningar Visningar 5 670
Sv: Hjälp med Hingstval

Jag var ju lite inne på Alcatraz son, Aurelio, som har lämnat en godkänd hingst ue. Athlet Z:idea:

San B har för kort rygg:(
Careful, hm.. tja, varför inte
Lancier tycker jag är helt ok, men jag vet inte, känns lite osäker

Almoretto har jag inte kollat på
Etrusco är skimmel:o
JM , för många avkommor nu:o
Guido är för grov

Jo men om Jaguar Mail får 2 stora årgångar om blir bra så tror jag inte det fyller kvoten ändå.. Faktiskt.. Skillnad är det ju om hingsten kommer att vara i Sverige i många år, såblir det lite som Quite Easy eller Robin Z o de andra killarna för den delen, tror iinte vi ska räkna med att ha Jaggen här hur länge som helst..

Sag tycker San Brasil ser tjusig ut, kollar mer än en bild på honom? Jag har sett hela 2.. Här är han ju mest snygg kan jag tycka : http://www.allbreedpedigree.com/san+brasil

Lancier har lämnat mycket bra och jag tycker det verkar vara skam att han inte används mer. Kollar ordentligt där?

Aurelio är ju nästan lika fantastisk som Alcatraz, iallafall på bild. ;) Har du spånat vidare där?

Etrusco är skimmel, det är helt sant, du klarade dagens färgfråga ;)

U

Jag älskar verkligen SB, men exteriörerna passar inte, tyvärr:(

Lancier, jag menar, bättre än Heartbeat och Peking?

Aurelio, väntar på svar en hingsthållaren ang. godkännande i Sverige

JM, hm, jag var mer inne på Alligatorn faktiskt

vill inte ha en skimmelhingst....

Alligator Fonatine skulle nog kunna passa ditt sto! Han är en STOR vacker hingst! ;)

Jag kan inte svara för Heartbeat och Peking, ingen aning alls.. Var det inte Heartbeat som Lansink (?) kommenterade i ridsport lämnade väldigt fina unghästar som man inte såg mer av sen när de blev äldre? Ganska säkert på detta men det var många nummer sedan.. Lancier har lämnat bra i Tyskland o Danmark men inte fått så mycket ston här i Sverige. Har du kollat hans hemsida, där står det lite om avkommor.
Jag tycker personligen att JM är snyggare än Alligatorn, men vilken som är bäst är kasnke hugget som stucket.. Eller?

PS.. Jag tror inte heller att jag kommer att välja en skimmelhingst om jag inte hittar en helt fantastisk hingst..
U

Jag tror inte heller att jag kommer att välja en skimmelhingst om jag inte hittar en helt fantastisk hingst..

Varför detta agg mot skimmelhingstar? Det är ju det vackraste som finns! Cardento, Aerline H och Etrusco är ju MYCKET vackrare än både Robin Z,l Sandakan och hela skiten.. ;)

KOllade på Alligatorn och han, precis som JM är mycket snyggare uppsuttna och det är ju bättre det än att de inte ser något ut ridna. Alligatorn ser väldigt trevlig ut när han hoppar. Tror inte att det är ett dåligt val. Jag ä bara sjukt sugen på en häst med precis JM´s stam och jag funderar på om det verkligen är ett dressyrsto jaghar ;). Märkligt, jag föredrar hopphästar över lag och hoppstammar men rider helst dressyr.
U

Menar du att det kanske kan bli så att Aurelio blir tillgänglig här i Sverige. Vet inte mycket om hingsten men tycker väldigt mycket om Alcatraz och skulle gärna pröva en son till honom och Aurelio verkar ju intressant. Vad står hingsten?
Fick för två år sedan ett mycket fint stoföl efter Alcatraz.

Han står i Norge, jag hoppas de kan lösa det, för han verkar fin

Peking tycker jag verkar intressant,han hade ju ett fint hoppindex med andra ord en hingst som både hoppar och rör sig bra.
Är inte Belissimo M också en sådan hingst,han har väl tävlat i både hoppning och dressyr. Sedan har jag ju alltid haft ett gott öga till Tornesch.

Har du någon information om Aurelios bruksprov det verkar ju vara en intressant hingst om han blir tillgänglig här tycker jag att du ska pröva honom,

Tornech är i minsta laget för henne, vi får se hur hans "höjdblup" blir;)
Heartbeat är ute ur leken:(

Så nu är det
Peking
Lucky Point
Lancier
Aurelio

Heartbeat är ute ur leken:(

Varför är Heartbeat ute ur leken?

Vet inte om Lansinken hade så mycket grund för dom där orden (om det nu var Heartbeat han pratade om) eftersom hans avkommer inte är så gamla (några få som blir 4år -08) och det räknar iaf inte jag som "när dom blir äldre"...:smirk:

Listan ser ju trevlig ut :), Fundrerar lite på varför Almoretto inte kom med, jag tycker han verkar himla komplett.
Peking vet jag inte något om, han verkar multi och snygg, det är allt. Hur gamla ar hans avkommor?
U

Varför är Heartbeat ute ur leken?

Vet inte om Lansinken hade så mycket grund för dom där orden (om det nu var Heartbeat han pratade om) eftersom hans avkommer inte är så gamla (några få som blir 4år -08) och det räknar iaf inte jag som "när dom blir äldre"...:smirk:

Jag var väldigt lös i mitt påstående, då gällde det Heartbreaker, lär mig aldrig vem som är vem av dem. Därför ska det inte tas som fakta, men det kan ju vara värt att kasta ett getöga på om det stämmer eller om det bara vad hans uppfattning.
U

Haha okey, då är jag med!;)
Blev liksom lite ställd när jag läste det och tänkte hmm, det kan inte stämma...

Men Heartbreaker har ju lämnat lite fint han med tycker jag. Några godkända söner har han ju iaf presterat (bara i svensk avel kanske finns fler?)... Men sen och andra sidan vet jag ej hur mycket han har betäckt så det kan ju finnas en hel del som kanske inte motsvarar förväntningarna

Heartbeat är nog för grov för MITT sto:( Antaglien Aurelio oxå...

Heartbeat är nog för grov för MITT sto:( Antaglien Aurelio oxå...

Heartbeat för grov?!?!?!
Har sett honom i falsterbo och var även inne i hans box och "pratade" lite med honom. Jag blev nästan betänksam på andra hållet, tyckte att han var en liten spink...:angel:

Jag har lagt honom på ett rejält sto som även lämnar rejäla avkommer och hoppades på en typförbättring...:o

Liknande trådar

Avel Vad betyder siffran 47 här? http://ihbc.se/app/servlet/ShowRid48ny?Intidnr=8257&Kon=2 Betyder det att Yennifer och Yerika kommer ur...
Svar
17
· Visningar
2 012
Senast: boccia
·
P
Avel Jag och min familj har funderingar på att kanske betäcka mitt halvblods sto nu i vår eller våren 2009. Så jag behöver hingst hjälp...
2
Svar
21
· Visningar
5 410
Senast: Aladdin
·
S
Avel Jag har ett sto som ska betäckas till våren efter 3-årstestet. Eftersom jag inte haft något dressyrstammat sto innan vill jag ha lite...
2
Svar
21
· Visningar
2 227
Senast: -Lilla My-
·
Avel http://ihbc.se/app/servlet/ShowRid49?Intidnr=45738 Vill hitta en svensk hingst. Hoppstam. Högre än stoet som är 163cm hög, gärna...
Svar
9
· Visningar
1 091
Senast: gragge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka