Vilken hingst till mitt sto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mydia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 266
Sv: Vilken hingst till mitt sto

Jag var rädd för det, har också hört det från olika källor och den hingst jag ska betäcka med måste ha god ridbarhet.

Kanske ska man vänta tills hon fölat blir det bra kan man ju ha Herzensdieb som reserv, är mycket nyfiken på hur fölet blir. :) :)

De jag känner som har träffat Nobel är väldigt impade av honom, samt är jag sugen på Peking till mitt sto

Båda hingstarna är intressanta skulle bara vilja veta mer om peking och Nobel har jag sett på en hingstvisning han såg väldigt trevlig ut och så harmonisk han verkade vara, är Nobel en hingst du skulle kunna tänka dig att använda, du tycks ju också ha lite beslutsångest.

Jag tror att han är lite grov åt mitt avelssto, hon lämnar grovt med det mesta, så jag letar väldigt ädelt, Men hade jag ett sto som passade, så skulle han helt klart vara en kandidat:idea:

Jag har nästan samma problem som dig men åt andra hållet mitt sto är grovt men lång i sin rygg. Därför hoppas jag mycket på det här Herzensdieb fölet som kommer till våren, jag tror att det kanske kan bli bra. Tack för länken till Peking han är verkligen fin och vilket bra bruksprov han har gjort.

Kanske Nactus?
Han har ju lämnat mycket innom dressyren men har själv även 9-9 i hoppning:idea:

Tittade på hingstägarens sida och tittade på avkommerna. Många av dom såg mycket älda ut med bra resning:d

Liknande trådar

Avel Har nu bestämt mig att betäcka mitt ena sto. Vill gärna ha lite tips om hingst. Hon är snyggt sto ser nästan ut som en hingst...
Svar
9
· Visningar
1 734
Avel Lite spin-off på den mest kompletta hingsten-tråden som jag smygläst ett tag, men att blanda hopp- och dressyrblod känns närmast tabu...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 135
Senast: Karoliten
·
Avel Vi har beslutat att betäcka ganska hastigt även om det varit på tal länge om att betäcka henne så var det inte planerat just nu. Men så...
Svar
6
· Visningar
1 726
Senast: RebeccaJoli
·
Avel Kan lika gärna slänga in en rad i år igen man brukar alltid få några matnyttiga tips. I år verkar det värre en vanligt annars brukar jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 540

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka