• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Briljant
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 47
  • Visningar Visningar 4 264
Sv: Pentagon

märr 2 "den stora"... Har lite "egna ideer" nu när hon med kommit upp sej i klasserna (tävlad lika mkt som den lilla), oftast klockren på hinder (inga som helst problem med höjderna) men blir antingen lite "stark" och "drar" eller tvärtom "fastnar" vid dörren :angel: men det är ju så med unghästar, de försöker ju smita ibland ;) Vi arbetar på den biten (styrka och balans, hon är ju som sagt 170+).

....

Försöker den sticka ut vid utgången alltså?
Det gör min med:p

Fyller på med några Pentagonavkommor: Robocop, placerad i 140, Pinot Noir, placerad i 130 (gick i Falsterbo har jag för mig), Peperoni, placerad i 130 (Falsterbo?), Hiawatha placerad i 130, Primo Loca, placerad i 130. Pelargon som nämndes tidigare finns i USA och är placerad i lätta klasser där.
mvh/coj

haha. ja pentagon själv är ju inte riktigt friskt i huvudet. han har ju bla betäckt bilar..
jag red en 3årshingst e: Pentagon, han var väldigt lättlärd men va nästan för "tråkig" för att vara en 3årshingst. Men han hade dock en räv bakom varje öra o hittade på hyss o skulle testa. men en trevlig "medioker" häst.

Bilder på en Pentagon avkomma
maja_hopp_mickels.jpg
maja_hoppar_mickels.jpg

Vi har ett sto e: Pentagon ue: Excall född.2000
Hon är ganska liten men välbyggd och har bra steg.
Hoppar högt och gärna.
Vi har bara haft henne i ett halvår så vi har inte hunnit med så mycket ännu. Vi tror mycket på henne trots att hon har endel idéer för sig. Lastningen är vårt stora problem.:(

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 664
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 278
Senast: Willys
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 718
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka