Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Saxat ur Ridsport: "Hingsten Argentinus är död Hannoveranerhingsten dog hos sin ägare Heinrich Klatte, Tyskland, på julafton...
Svar
9
· Visningar
4 253
Senast: MBM
·
Avel Jag har bestämt mig för att betäcka mitt sto. Detta är första gången jag ordnar med betäckning mm själv. Men när brukar dom bli...
Svar
2
· Visningar
880
Senast: Presto
·
P
Avel Nåon som vet vart man kan hitta alla resultat från 3 års testen 2005 ( hingst ) ? Har letar runt lite men hittar inget !
Svar
6
· Visningar
826
Senast: pollan
·
Avel Mitt sto går snart in i månad 9. Sista dagarna har hon vid iaf ett par tillfällen som jag sett backat upp mot krubban/vattenhink/väggen...
Svar
5
· Visningar
6 080
Senast: Antiqua
·
E
Avel Jag tänkte betäcka mitt arabsto i vår, och tänkte INTE välja en arabhingst, då jag vill ha en större häst (gärna 160-165cm mkh) och lite...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 097
Senast: Ela
·
Avel ASVH har lagt ut de nya BLUP indexen för 2007. Jag fick ett föl i våras efter Bayron och tyckte det hade varit kul att begripa något av...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: Smuldaisy
·
P
Avel :d Är det någon som kan säga något mer om honom och/eller hans avkommor(jag vet att de är unga;) ), än det som står i hingstkatalogen...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: prallan
·
C
Avel Vad föredrar ni? Väljer ni endast hingstar som verkat i avlen ett par år och där avkommorna fått visa vad de går för, eller vågar ni...
2
Svar
32
· Visningar
2 040
Senast: misen
·
Avel Mitt "gamla" sto fyller 19 nästa gång och har burit fram 12 föl om allt går bra 2008. Jag har nu lite ångest över vad jag ska göra med...
Svar
9
· Visningar
1 981
Senast: Görel
·
Avel Någon som har info om denna hingst?? Bilder, resultat, avkommer mm
Svar
9
· Visningar
2 395
Senast: Ella_Ellis
·
K
Avel Ni som har avkommor efter Talinum xx, hur höga är era hästar? Trodde att min skulle bli ca 165 cm, men nu är han 4,5 år och nästan 168...
2
Svar
25
· Visningar
2 176
Senast: klabbarparn
·
A
Avel Har en mindre fullblodshingst som skulle passa i ponnyaveln. Hur gör man? Vad krävs från Ridponny sidan? Finns det andra förbund man...
Svar
2
· Visningar
1 253
Senast: peråke
·
Avel Som överskriften säger, när kommer hingstkatalogen för 2008 ut?
Svar
11
· Visningar
1 290
Senast: Anol
·
L
Avel Jag undrar om någon känner till eller kanske rent av sett hingsten Cassus eller någon avkomma? Han är efter Cassini I - Cantus -...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: Northern
·
C
Avel Kan det verkligen bli gröna papper på en häst som är en korsning mellan arab och halvblod? Det var en som kom med ett sådant...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 679
Senast: ancan
·
B
Avel Har svårt att bestämma mig för hingst till mitt sto. Hon är något lågställd lite grövre modell. Hingstarna jag väljer mellan är Figaro...
2
Svar
26
· Visningar
4 133
Senast: polly p
·
Avel Nån som vet om man kan man ringa någonstans för att få opartisk avelsrådgivning? gäller halvblod.. Som helt nybörjare vill man ju...
Svar
7
· Visningar
1 082
Senast: ameo
·
G
Avel Vi drömmer lite om att betäcka vårt lilla 8-åriga sto till våren eller nästa vår. Hon är e. King Marco u.Utopi eu. Utrillo Man hittar...
Svar
8
· Visningar
1 007
Senast: pastejja
·
T
Avel Hmm osäker på var jag ska lägga den här tråden men eftersom jag är intresserad av prestation och avelsmål provar jag här, och är det fel...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 100
Senast: Madick
·
S
Avel Okej, jag har funderat fram och tillbaka flera gånger nu. Jag har ett sto e. Amiral 764 ee.Napoleon 625 ue.Herkules 504 Hon har...
2
Svar
22
· Visningar
2 330
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Problemet med hundsmuggling!