Hingst till arabsto?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare EmzaPemza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 63
  • Visningar Visningar 5 097
Sv: Hingst till arabsto?

Fy f-n vilken dålig betäckning. Nu förstår jag antalet skador vid naturlig betäckning...tack o lov att våran bara tuppar upp sig o gapar lite.:)
Tänk bara om stohållaren ramlat när stoet vände ner i diket...:crazy:
Hua... det var verkligen ingen bra reklam för hingsten tyvärr... hade det varit första stoet på året...då kan de vara lite hetare, men inte om han haft 5 innan.

Länk klicka på media special

Någon som vet hur det gick för stoet och hingsten sen efter?
Fick dem ordning på det eller blev hon "våldtagen"?

Nu förstår jag varför mitt arabsto är bakskygg samt har ärr på svansen efter sin 2 betäckningar.
Fy fasen rent utsagt.. :mad:

Jag tycker du ska välja en snygg PRE med bra exteriör och luftiga gångarter. Då blir den garanterat maffigare och får luftiga fina gångarter :love:

Jag själv ska betäcka mitt arabsto med en jättefin PRE-hingst när jag börjar i gymnasiet :bump:

Liknande trådar

Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 588
Senast: sorbifolia
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 043
Avel Funderar på att ev betäcka mitt arabsto nästa säsong. Hon har tidigare varit verksam inom arabaveln innan jag köpte henne. Jag är nu ute...
Svar
7
· Visningar
1 808
Senast: dobbis
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 377

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka