Ni som har Talinum xx-avkommor...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare klabbarparn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 176
Sv: Ni som har Talinum xx-avkommor...

Marresnarre,

Låter precis som tellius mentalt. han sätter emot direkt om man inte är mild och klurig.

Mirab.
Undrar om det är ngn Talinum grej. Jag har hört rykten att han var svår att ha att göra med. Men min är som sagt väldigt snäll men vill han inte så går det inte.

Ska se om jag kan ladda upp en bild på honom.

Talinum var tydligen ett riktigt monster när han stod på Flyinge. Han fick ledas med en träpåk för att inte anfalla och det var förenat med livsfara att gå in i boxen.

Jag såg honom på hingstvisning -97 och förfärades. Det var ingen mild häst-men mycket vacker!

Min Sune är också ganska hård i huvudet och det ärväldigt svårt att komma ur onda cirklar när han väl sätter sig på tvären. Senast på tävling gick han tex super på framridningen men när vi skulle in i nästa ridhus stod han på bakbenen och det var stört omöjligt att få kontakt och få honom ridbar igen. Ibland får man fjäska och ibland måste man sätta hårt mot hårt-det är bara svårt och veta när man ska göra vad.

Talinums svåra humör ligger väl i släkten, om jag förstått det rätt? Kanske detta går igen i vissa generationer.

Nu ligger två bilder på Exet under min profil. :love:

Men honom behöver man verkligen ingen påk för att leda. Han lunkar efter som en hund. Men om han blir pressad, som när veterinären ska spruta eller om man kräver för mkt i ridningen... då sätter han emot.

Är det ingen som har en bild på Talinum?? Är nyfiken på hur han ser ut

Nu ligger två bilder på Exet under min profil. :love:

Men honom behöver man verkligen ingen påk för att leda. Han lunkar efter som en hund. Men om han blir pressad, som när veterinären ska spruta eller om man kräver för mkt i ridningen... då sätter han emot.

Är det ingen som har en bild på Talinum?? Är nyfiken på hur han ser ut
Ja om det är nån som vet vart på nätet man kan hitta kort på Talinum så vore jag eeevigt tacksam... verkar omöjligt!

Liknande trådar

Avel Hej! Fick i måndags ett fint stoföl efter en förstföderska. Tidsmässigt var hon färdig (332 dygn) men hon är liten, ca 98 cm, och har...
Svar
1
· Visningar
913
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
12 655
Senast: Fiorano
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 980
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 086

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka