arab vs varmblod

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Tant Gredelin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 61
  • Visningar Visningar 6 100
Sv: arab vs varmblod

Njae, när araber rör sig så där svävande så använder de oftast mer skjutkraft än bärkraft.. mer åt balanstravshållet o ingen samling..

?????

Vi kan omöjligt tala om samma sak.
Jag syftar på hästar som har kapaciteten, takten och bärigheten att "hänga" kvar i steget, nästan helt oavsett hur fort eller långsamt det går framåt. Det kräver att hästen kan sätta under sig och om det inte är samling då vete tusan... Då måste jag anta att hästar kan passagera utan samling också?

Den kvaliteten på rörelser ser man förvisso sällan. Men har man sett det en gång glömmer man det aldrig. Det är skillnad. Det hänger naturligtvis ihop med rygg-kors-bakbenskonstruktionen, som påpekats innan. Som exempel kan nämnas nykorade World Champion Kwestura, som kan när hon vill.

Sv: arab vs varmblod

jaag har väl inte helt gett upp tanken på halvblod, men allt blir så sabla jobbigt med en större häst, småsaker som att rykta, ta sig upp och sadla, och sen är jag lite principiellt anti de här stor större störst tänket. Så det är mycket möjligt att jag kommer att köpa en anna ras,

Men just mindre halvblod kan man komma över billigt dessutom! Ett annat alternativ är övervuxna ponnyer. Det finns ett gäng övervuxna ridponnyer som är supertrevliga småhästar. Där skulle jag leta istället för att fastna vid en viss ras.

Liknande trådar

Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 606
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 553
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 452
Islandshäst Jag går i hästköpartankar och har kollat runt på en del hästar. Problemet är att jag egentligen inte vet vad jag vill ha för typ av...
2
Svar
38
· Visningar
6 811
Senast: BMW530D
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka