Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Jag tycker att gångarterna hos svenska halvblod har förändrat sig i takt med att hästarna har blivit vackrare, smäckrare, mer i...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 340
Senast: ginnies
·
C
Avel Såg att det är flera som vill ha hjälp med att brainstorma ang hingstval till sina ston så nu tänker jag åxå be om hjälp :) Har ett sto...
Svar
16
· Visningar
1 344
Senast: Carrielaine
·
Avel Hej! Det skulle vara kul om alla kunde lägga in lite fina bilder och kanske lite text om welsh cobs! Alla som har eller är...
Svar
2
· Visningar
834
  • Låst
Avel Satt nu och kikade på Flyinges hemsida och det var tunnsått med dressyrhingstar!?! Någon som hört eller vet om det kommer några nya...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 742
Senast: ameo
·
M
Avel Har tänkt att betäcka mitt shettissto i vår och tänkte då höra med alla er som är insatta i shettis avel vilken hingst som skulle kunna...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: ameo
·
W
Avel Jag satt och tittade i min stora hästs papper och stötte på "Sächsisches Reitpferd". Vet inte riktigt hur jag ska formulera mej, men vad...
Svar
5
· Visningar
1 219
Senast: KickiH
·
Avel Jag har tidigare varit lite intresserad av hingsten Colman, då enbart efter att ha sett Bleckert Boy hoppa. Nu ser jag att de två främst...
Svar
3
· Visningar
1 420
Senast: elle12
·
Avel Är det någon här som sett en häst med "brindle" färgning? Alltså tvåfärgad i ränder (har sett hundraser som har så, urhäftigt!)...
2
Svar
36
· Visningar
6 163
Senast: Masse
·
M
Avel Nu vill vi veta vilka hingstar alla använde iår! Dom flesta är väl ultraljudade nu så man vet om de tog sig eller inte. Så vilket...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
9 839
Senast: sheerona
·
Avel På wikipedia.org så står det att man sätter "ox" bakom namnet på en renrasig arab. Det har jag vetat sedan förr, men hur får hästen det...
Svar
4
· Visningar
2 203
Senast: Bewelinn
·
M
Avel Jag är ute och letar häst och har gjort det ganska länge nu. På söndag ska jag titta på en häst e) Troll Är det någon som vet något om...
Svar
11
· Visningar
2 263
Senast: ansk
·
Avel Vid vilken ålder kan man betäcka en shettis?
Svar
4
· Visningar
954
Senast: Royal_724
·
R
Avel hej jag vet att det är en konstig fråga men ändå.. min häst är ju med föl jag vill att hon ska få det bra som möjlikt hon är 7...
Svar
4
· Visningar
895
Senast: romina_cool
·
Avel Jag har ett sto som jag ultraljudade i slutet av oktober och då var hon dräktig. Hon hade då gått ca 70 dygn. Stoet har varit svår att...
Svar
5
· Visningar
1 632
Senast: Ela
·
Avel Det har ju pratats mycket om det viktiga samarbetet mellan uppfödare och ryttare. Dels för att vi ska få fram våra fina svenska hästar...
Svar
5
· Visningar
757
Senast: Kamikazepiloten
·
Avel Min kompis har köpt ett sto e. Acadius-Constant. Jag förstår att det är en bra stam. Men är inte så insatt på de tyska linjerna. Hon ska...
Svar
2
· Visningar
1 190
Senast: KickiH
·
Avel Jag står inför ett litet dilemma och vill gärna höra hur ni skulle ha gjort. Hingsten jag är intresserad av att betäcka med -08...
Svar
4
· Visningar
952
Senast: QuickStar
·
Avel Jag är lite nyfiken på vilka kostnader ni har för registrering av föl av andrar raser. Själv har jag arabiska fullblod och de kostar...
Svar
12
· Visningar
1 485
Senast: Piraja
·
I
Avel kan man betäcka med dessa hingstar fortfarande och i sånt fall vad kan de kosta och hur går man tillväga? tacksam för svar.
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: indra
·
H
Avel Frågar för min vännina som är utan dator för tillfället. Hennes sto är som sagt e. Vancover ue. Herkules uue. Brisad. Ett sto med mycket...
Svar
6
· Visningar
1 287
Senast: Hovdam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka