Vem vart det iår?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare M_Q
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 119
  • Visningar Visningar 9 839
Sv: Vem vart det iår?

Agena xx e.Be my chief xx betäcktes med Cathageno 1064.
Tog sig på tredje försöket!

KL*
När vi ringde till flyinge så sa dem att Cathageno ev inte ska vara kvar i Sverige nästa år, har nån hört desamma eller vet mer?

Broer Obelisk - Ferro stoet dräktig med Figaro R

Edinburg - Lombard stoet dräktig med Double Diamond

Mitt sto (f.1991) e. Abutammam xx - Sykes xx - Master Cast x är dräktig med Medoc (hanoveraner). http://www.ravendalestud.co.uk/medoc.asp
Seminerad 26 Maj, Ultra ljud sista gången 26 Juni beräknad fölning 30 April.

Hoppas på ett sto föl som jag vill spara, i år fick hon ett hingstföl med samma hingst. Han vill jag sälja till ett fälttävlans stall, han vart kastrerad i måndags.

Senast ändrad:

Mitt gamla sto (f 83) e Askan blev betäckt med Szkopul och konstaterat dräktig 120 dagar.
Tog sig på andra försöket:banana:
Hoppas bara att det håller hela vägen!
Hälsningar Elizabet

Något väldig gammalt, född -73. Han är efter Archimedes u: Forstmowe
Stoet är registrerat i BWP förbundet, är det belgiskt tro?
Mamman heter Jelburga e: Selim.
Hälsningar
Elizabet

Tack :)

Perigueux (hopplöst att stava till... :crazy:) är en ung hingst f 2002, blev tvåa i hoppning när han gjorde sitt bruksprov 131,93, han är e Perpignon (e. Pilot) - Stakkato - Akzent II - Furioso II
Hans föl 2006 såg fina ut!! Det går bra för honom i hoppning också :banana:

perigueux.jpg

Ser döläcker ut!! Tror du detta blod passar Voltaire?

Vad kul med den gamla länken!! Tack :bow: jag hade helt missat att han var med på Flyinge :o kul att läsa vad andra tyckte om honom då, han är ju ung, men lovande :banana:

Furioso: kan säkert passa Voltairestoet om hon liknar mitt :angel: de säger ju att det som är bra på Voltaire är Nimmerdor, Furioso (alltså en gång till och det finns ju långt bak i Perigeuex... :angel:) Le Mexico, franskt fullblod mm Själv tycker jag det mesta passar mitt Voltaire sto... :D (allt klär en skönhet o inget missklär en ful... du vet :rofl: :rofl: )

Hej!

Betäckte sent med Figaro R som tyvärr ej tog sig. Sto e:Marocco-Dragon. Fått fina föl 04 & 05. Försöker kanske igen nästa år.

Bara betäckt ett av stona i år; e. Tammerfors xx ue. Montal xx med Qalle. Tyvärr tog det sig inte.:crazy: Hann bara med ett försök, så vi prövar igen till våren. Skam den som ger sig.:p

*knapplån*

Cardento-Turban Rose dräktig med Contendro

Salieri-Augustinus dräktig med His Highness

Hoppas bara fölisarna mår bra i magarna då mammorna varit superbusiga det sista och rejsat runt som galna i hagen :crazy:

Det finns nog en mening med allt. Vi (jag,vet och station) gjorde allt vi kunde för att få ett av våra ston dräktiga. Det tog sig ändå inte. I lördags förmiddag var vi tvugna att ta bort henne akut. Tack och lov att hon inte var dräktig också. Då hade sorgen varit dubbelt upp. Så som sagt - ibland är det helt enkelt inte meningen. Inte mindre sorgligt för det. Det fanns inga fel på henne genialt - såg fin fint ut sa vet. Och dessutom pigg, glad, busig in i det sista.

Sååå ledsen, men vet att hon har det bra nu.

Sto e Tip-Top - Brabant - Pontus, dräktig med Bocelli. Fölet blir inte min egen uppfödning, jag har precis köpt stoet och hon steg på lastbilen på väg hem till mig för två timmar sedan :banana:

Nähä du:devil:det är min blivande OS häst;)

Eller ännu hellre gör jag en "K.Larsson" och få stå på läktaren på alla stora mästerskap och dricka skumpa!:angel:

Sto e Tip-Top - Brabant - Pontus, dräktig med Bocelli. Fölet blir inte min egen uppfödning, jag har precis köpt stoet och hon steg på lastbilen på väg hem till mig för två timmar sedan :banana:

Visst var det du som hade en tråd ute om stoköp häromveckan?

Kul att det blev av!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
766
Senast: Roheryn
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 640
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025