Vem vart det iår?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare M_Q
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 119
  • Visningar Visningar 9 839
Sv: Vem vart det iår?

Så här ser det ut till nästa år i trolig :D fölnings ordning

Embassy I - Calypso II - Martose dr med Stakkato
Contender - Lacros - Corrado dr med Cassini II
Silvio I - Glückspiltz - Graphit dr m Perigeuex
Calypso II - Matrose dr m Hip Hop
Voltaire - Ceylon dr m Hip Hop

Spännande med Perigeux, sett lite unghästar efter honom i Tyskland!

Spännande alltihop förresten! ;)

Vad kul att någon här hört talas om Perigeuex :D där är ju både Pilot och Stakkato bakom så det ska bli spännande!! Ung hingst och Ungt sto så det kan ju ... :p men förhoppningsvis blir det bra, hade tänkt Contendro men blev varnad just för att han lämnar smått så jag vågade inte chansa.

Hip Hop fölen ska bli jättespännande, båda stona provade jag med fryst o annan hingst men de tog inte så jag ville ha ett säkert kort vad gäller sperman och har funderat på HipHop andra år :love: så det var ganska självklart val. Sen får vi se om "linje " på Voltaire är bra el dåligt... ;) Calypso II stoet rek faktiskt avelsrådet (skickade in till det där försöket) att anv HipHop så då får vi se... går han nu iväg :crazy: så kan det ju vara ett lyckokast att ha hunnit anv honom :banana::banana:

Ja det blir en spännande vår/sommar... allt kan hända :cool:

Bayron 885 till mitt Herkules - Brabant sto.

Nobel 994 till mitt Bayron - Herkules sto.

Den senare ska kollas med UL igen i morgon, ca 75 dygn.

Mitt sto e. Bonaparte- Carriär - Abbot är dräktig med Aerline H, kollades i fredags på 90 dygn.

Bara en liten följdfråga, blir diplomston automatiskt AB-premierade om fölet får klass 1 på förlbedömning?

Det blev Cairo 869 till mitt sto, Wilma (36) e.D-Day 935 ue.Martini 744.

Det blev Callahan VDL till mitt sto e:Sarras ue: Tammer Fors

kl

Nobel till Black Pooh xx e, Baffin-Tammerfors
Tsarevitj till Lyra e, Silvano- Trofé (dock ej min, men står i samma stall)

Båda dräktiga på 90 dygn, fullblodet beräknas föla 27 mars och den andra den 25 april.

Bara en liten följdfråga, blir diplomston automatiskt AB-premierade om fölet får klass 1 på förlbedömning?

Ditt sto blir AB-premierad oavsett klass på fölungen. B får dom om de har en avkomma reggad på gröna papper, AB får dom "på egna meriter" som t.ex Diplomston på 3års, bland de 25% bästa på sin Kvalité (i sin gren)

För A krävs minst 5 avkommor (gröna papper) som själva har skrapat ihop en del poäng åt morsan sin och för ELIT krävs minst 6 avkommor (gröna papper) med egna poäng..
Tabellen finns nog i storeglementet på ASVH...

Min flicka e: Bugatti (Almé Z, Mowgli) är dräktig med Hip Hop. Föl e: Qalle vid sidan.

Alla tre dräktiga...Corland-Nimmerdor dräktig med Empire
Cortez-Judex** dräktig med Empire
Turban Rose-Maraton dräktig med Fetcher

Sto e.Ehrentusch - Rheinblick, dräktig med Figaro R :D

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
766
Senast: Roheryn
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 640
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025