Vem vart det iår?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare M_Q
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 119
  • Visningar Visningar 9 839
Sv: Vem vart det iår?

Mitt hblsto e:Zephyr-Jaguar är dräktig med First Wish:banana:,
mitt Fblsto e: Kings Bonus-Spring Fever-Hurricane är betäckt (ej kollad än) med Tornesch

Vi betäckte 6 New forestston i år:
  • Miss Ellie RNF 1560 e.Burma Wilton. Betäckt med Fredriksbergs Dizney RNF 98. Ej dräktig, resorberat.
  • Dimmans Elmia RNF 2092 e.Silverlea Buckskin RNF 96. Betäckt med Fredriksbergs Dizney RNF 98. Dräktig.
  • Dimmans Denitha RNF 187-S e.Dennie RNF 37-S. Betäckt med Fredriksbergs Dizney RNF 98. Dräktig.
  • Priory Miss Ellie RNF 1734 e.Priory Footlight. Betäckt med Dimmans Eros RNF 182. Dräktig.
  • Hembys Aurora e.Fredriksbergs Dizney RNF 98. Betäckt med Kantjes Umberto RNF 175. Dräktig.
  • Fredriksbergs Kamé RNF 2509 e.Smedhults Cavat RNF 44. Betäckt med Sturevallens Gentleman RNF 95. Ej kollad.

Hlsn Helena

XX-sto e.Inheritance - Tumble Wind dräktig med Ludwigs Champion

robin z-mowgli sto betäckt med hip hop e feliciano

Nexi e.National Zenith XX - Ceylon dräktig med Okeanos
Kastalia XX e.Talinum - Steve´s Friend dräktig med Black Coffee
Epi e. Epson - Steve´s Friend XX betäckt med Okeanos ej kollad ännu.
Etoilé e. Beach Boy - Ganesco betäckt med Feliciano ej dräktig.

Schwadroneur-stoet betäckt med Don Primero. Ej kollad ännu.

I år känner vi oss hittills lyckligt lottade. Stona har fungerat alldeles utmärkt och vi har alla fyra dräktiga....tre av dem på första försöket.

Akribori- Guinness dräktig med BH Rush Hour
Guinness-Arram dräktig med Aerline H
Bolero-Pajazzo dräktig med Florencio I
Master-Napoleon dräktig med Figaro R

Här kommer våra dräktiga busar :

Ramiro Z - Tolbert dräktig med Stokdals Livanos
Inferno - Zeddam dräktig med Stokdals Livanos
Landlord - Step Together xx dräktig med Maöoubet de Pleville
Syrrans sto dräktig med Callahan VDL

Mitt sto (holsteiner) är e.Silvester. u.Jopa. ue.Sawara. ee.Silversee är betäck med en hingt efter Emmerton 1024
spännande:D

I år har jag betäckt mitt PRE sto Emperatriz e: Furtivo V u: LegadaII med egna hingsten Bonic II. e: Pensativo R u: Uvilla II e. Fiesta III.

Väntar hem ett PRE sto ee:Navarro VI, dräktig med Jeromín e. Cascabel IV och Albahaca II.

Syrrans hbl sto Anart-Ganesco är betäckt med Friendship.

Ponnykorsningssto (NF, hbl, russ), konstaterat dräktig på 28 dygn med Elcatero ox. Är nu på ca 50 dygn. :D

Mitt sto e. Gauguin de Lully-Presto XX-Celsius är dräktig med Don Primero, senast kollad på dygn 50.

Jonna Gold e. Acapulco Gold - Nepal - Furidant dräktig med Careful i år igen, kollas om två veckor.

Mitt Irlänska fullblod är dräktig med Biggles 1015:love:

En liten korsning väntas nästa år, hbl sto e. Rocky 770 konstaterad dräktig med lipizzanerhingsten Maestoso Romida!

Nu vill vi veta vilka hingstar alla använde iår!
Dom flesta är väl ultraljudade nu så man vet om de tog sig eller inte.

Så vilket sto + vilken hingst vart de för dig?
alla raser!

Cobston
Vallas Ida, Nattens Fiona , Derwen Secret Arrival och Moflos Victoria är dräktiga med Gribsvads Rosehal.

Fullblod
Peach Tree är dräktig med Gribsvads Rosehal.

Welsh
Celmah o Chamira är dräktiga med Bostorp Besk

De är på dygn 58-137

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
766
Senast: Roheryn
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 640
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka