Vem vart det iår?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare M_Q
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 119
  • Visningar Visningar 9 839
Sv: Vem vart det iår?

Mitt Landlord-Cyrano sto är dräktig med Jaguar Mail. Tog sig på första försöket.:)

Rp stot får vila i år.

Stanford - Marocco - Corso, är dräktig med Carland

Colino (Capitol - Calypso) - Pion - Rigoletto, är dräktig med Jaguar Mail

Voltaire - Parnass dr m Hamilton
I Love You - Vaigly Great xx dr m Hamilton
Stanford - Ralme Z dr m Hamilton

Intressant att höra att du har dräktigt med Fetcher eftersom det stått om att han inte var så fertil!

Vårat sto är dräktig på 170:onde dygnet nu med Haydn 977. tog sej på första spånget =) kanon kul. mamman ären stor travare på 170

Mitt sto e.Partisan u.Joviana ue. Jovial är dräktig med Hip Hop (e. Feliciano- Electro) :love:

Menar du mitt?
I så fall kan jag berätta att hon är jättetrevlig. Klart, hon är ju ett sto, har lite roliga ideér för sig men ger man henne tid så hon får tänka över saken går det alltid bra. Har hört att Partisan ger skarpa avkommor, vet inte hur det är med Jovial. Sen skulle jag ju inte direkt sätta en skarp hingst på henne, det tror jag inte skulle bli bra. Hon kan ju somsagt ha humör, men det har ju mer eller mindre alla ston.... Hon har gett mycket bra avkommor förut :) Både i temprament, gång och exteriör.

Jovial gav ofta mycket temperament, hans avkommor är känsliga men talangfulla. En gammal hästkarl sa till mig en gång att behandlar man en Jovialavkomma väl får man en stjärna men behandlar man det dåligt får man ett monster.

ja, nu blev jag nyfiken!! Vem är det? Hur gammal? presterat? Du har mkt intressanta ston o har valt mkt intressanta hingstar!!

Tack :)

Perigueux (hopplöst att stava till... :crazy:) är en ung hingst f 2002, blev tvåa i hoppning när han gjorde sitt bruksprov 131,93, han är e Perpignon (e. Pilot) - Stakkato - Akzent II - Furioso II
Hans föl 2006 såg fina ut!! Det går bra för honom i hoppning också :banana:

perigueux.jpg

--------------------------------------------------------------------------------

Jovial gav ofta mycket temperament, hans avkommor är känsliga men talangfulla. En gammal hästkarl sa till mig en gång att behandlar man en Jovialavkomma väl får man en stjärna men behandlar man det dåligt får man ett monster.

Partisan- Jovial... hjälp! Alltså kunde min pålla blivit ett riktigt monster om man hade haft otur.... Partisan verkar ju ha vart riktigt skarp han också... Hennes mor var tydligen supertuff i huvudet hon också.. Hoppas på att avkomman blir bra :)

Jag tror att Hip Hop rent temperamentsmässigt är ett bra val till ditt sto. Jag har själv använt Hip Hops pappa Feliciano till mitt sto med Jovial till farfar och fått en avkomma som har ett mycket gott temperament.

Fortsätter här på NF sidan

Ett sto dräktigt Rosita VI RNF 1923 e. Stardust är dräktig med Marrondales O'connor RNF 167

Jag tror att Hip Hop rent temperamentsmässigt är ett bra val till ditt sto. Jag har själv använt Hip Hops pappa Feliciano till mitt sto med Jovial till farfar och fått en avkomma som har ett mycket gott temperament.

Så tänkte jag också.

Med tanke på stammen och sen att man väljer Hip Hop så lät det som en skarp dam.

Även om Partisan sänktes till C, så låter i mina öron Hip Hop-Partisan-Jovial som en kapabel häst, om än inget för mesproppar.:)

Med tanke på stammen och sen att man väljer Hip Hop så lät det som en skarp dam.

Även om Partisan sänktes till C, så låter i mina öron Hip Hop-Partisan-Jovial som en kapabel häst, om än inget för mesproppar.

Så han sänktes till C? trodde inte han gjorde det innan han dog...
Nja, klart hon är lite tuff men inte så skarp som man kanske hade väntat sig av den stammen :) Sen när det väll kommer till den lite mer kravfyllda delen av ridningen så är hon minsann somsagt inget för mesproppar :D Hoppas fölis får hennes underbara inställning och temprament, hon är helsike skoj att rida (tycker jag iaf) :D

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
766
Senast: Roheryn
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 640
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025