Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Avel Hejsan! Jag funderar på hur jag bäst ska lösa min situation här hemma. Jag har ett hingstföl som är 6 månader som går ihop med sin...
2
Svar
28
· Visningar
3 499
Senast: athena
·
R
Avel Hej! Har sett att det tidigare skrivits trådar om denna hingst (fast jag har bara hittat dom om jag googlat hans namn).. Är lite...
Svar
4
· Visningar
1 180
Senast: Rover_88
·
T
Avel Jag står i ett inhyrningstall med mitt dräktiga sto. Det är 10 hästar och 7 ägare, varav 4 är barn med föräldrar. Är den miljön för...
Svar
3
· Visningar
861
Senast: Welsh
·
Avel Riksstambok för Svenska Varmblodiga Hästen Band LIII (eller Supplementband nr 54) är ute nu. Ska visst innehålla ca 2500 nya ston och...
Svar
19
· Visningar
1 024
Senast: Pazuzu
·
P
Avel Nyfiken på om någon sett någon hur Cardento blir i andra led! Väntar själv en fölis till våren där stoet är efter Cardento. Mest...
Svar
4
· Visningar
977
Senast: md5krist
·
Avel Ja ni ser rubriken. Hur gammal är stoet ungefär när hon kommer i brunst första gången?
Svar
2
· Visningar
938
Senast: lwt03001
·
Avel Fick ett förslag att ta ultraljud på mitt sto som jag ska betäcka till våren (2008) för att kolla att allt är "helt" eller vad man ska...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: ancan
·
T
Avel Dum fråga säkert...Ska ge mitt dräktiga sto extra selén. På burken står det ett mått i veckan (CA 2 tsk). Ska man ge det på en gång...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: sorbisen
·
Avel Hej, har ett 15 årit shettis sto som aldrig har haft föl. Och det jag undrar är om det är för risktabelt att betäcka henne?
Svar
10
· Visningar
883
Senast: Farre_
·
C
  • Låst
Avel Vad krävs det för att få en arabhingst godkänd? Jag vet vilka krav det är på en halvblodshingst, men är det lika svårt att få en...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 179
Senast: ameo
·
Avel är pälsglans arligt för det dräktiga stoet? Menar om man tar det i man och svans för att reda upp det? Farligt?
Svar
8
· Visningar
1 169
Senast: Josssefine
·
H
Avel Har 3 ston som ska föla, 2 är beräknade till mars och jag bor 5 km från stallet. Vad finns det för alternativ för att jag ska slippa bo...
Svar
4
· Visningar
940
Senast: via
·
Avel Någon som känner till vem det är? Han är mormorsfar till Son of Marco ( -92 e Irco Marco - Never Slip xx). Den stam han har i ASVH:s...
Svar
6
· Visningar
1 056
Senast: Melynda
·
L
Avel behöver hjälp med två äldre hingstar. min käre mor hade en fin valack förr i tiden, jag är nyfiken på mer om hans stam; hartung 501 -...
Svar
3
· Visningar
1 075
Senast: lollipopocoaster
·
Avel Hmm, måste fråga er avelsmänniskor. Ett sto som har fölat, kan hon släppa halva svansen? Jag menar alltså inte från svansroten men...
Svar
19
· Visningar
1 519
Senast: åke
·
F
Avel ja då va de dax, jag har äntligen bestämt mej, nu blir de en betäckning för mitt sto till våren. Men tankarna snurrar, kunde inte...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
8 683
Senast: QuickStar
·
Avel Eventuellt så ska jag flytta mitt dräktiga sto till ett nytt stall på torsdag. Det är bara det att hagen är full med träd, mestadels...
2
Svar
20
· Visningar
3 441
Senast: Orkan
·
C
Avel vad innebär sto familj? jag ska kolla på 2 stycken, 2,½ åringar som kommer båda från sto familj 20 och har 6 generationer elit på sina...
Svar
11
· Visningar
1 060
Senast: Masse
·
Avel hade varit intressant att betäcka mitt sto med, om man kollar till hennes stam? Vem hade i teorin kunnat ge en bra avkomma...
Svar
4
· Visningar
1 159
Senast: mahlmt
·
Avel Såg Phaustino i Ridsport och gillade vad jag såg rent utseendemässigt. Är det någon här som har tänkt att använda sig av honom ? Vad...
2
Svar
29
· Visningar
3 747
Senast: Jho
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?