Vad krävs för att få en arabhingst godkänd?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cairo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 45
  • Visningar Visningar 5 179
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad krävs för att få en arabhingst godkänd?

Jag är även jätteintresserad av att veta ditt riktiga nick, för jag tycker det är grymt låg stil och sitta och slänga ur sig en massa skit med ett "nytt hemligt nick".

Man kan fråga hingstägaren om hingsten är avelsvärderad. Oftas står det på hemsidan om det finns någon. Ex. avelsvärderad klass ett, 40 p. Röntgad UA

Man kan ju också fråga hingstägaren.

Man avelsvärderar oftast på våren. Det står på svenska hästavelsförbundet när man kan avelsvärdera och vilka som har avelsvärderats olika år.

Hingstar som avelsvärderats 2007:
http://www.svehast.se/allm/avelsv07/index.htm

// Anna

Hur vet man om hingstarna är avelsvärderade? Jag har inte sett någon hingst direkt där det stått på hemsidan? Hur avelsvärderar man en hingst då?

Som stoägare och uppfödare är det en av de viktigaste saker att ta reda på! Hur många gånger har inte detta ämne tagits upp på avelstråden:confused::confused:
De har redogjort för detta flera gånger och gjort uttrag från SHs avelsvärderingar år från år!!
Om du nu har för avsikt att avla araber och vill veta mer om fler hingstar;), så återstår inget annat än att ta direktkontakt med hingstägaren och fråga!!

Förra året var jag lite nyfiken på en hingst. På hans hemsida stod att han var avelsvärderad. jag hittade inget resultat på svehast.se, så jag kontaktade ägaren, och då visade det sig att han inte var värderad.
Knepigt att man inte vet det när man skriver sin hemsida...

Förra året var jag lite nyfiken på en hingst. På hans hemsida stod att han var avelsvärderad. jag hittade inget resultat på svehast.se, så jag kontaktade ägaren, och då visade det sig att han inte var värderad.
Knepigt att man inte vet det när man skriver sin hemsida...

Har inte påstått det. Skriver att man kan finna uppgifter på SH sidan angående avelsvärdering, annars får man fråga hingstägaren. Står det på hemsidan så får man väl be om bekräftelse på det om hingstinnehavaren verkar brista i trovärdighet. Hur som helst så måste man som stoägare lägga ner lite research. Det måste man alltid. Helst några års research som man oftast gör inom travet där du även är verksam;)

Ursprungsfrågan är besvarad.
Jag låser tråden innan den blir mer urspårad än så här.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
577
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast...
2
Svar
21
· Visningar
949
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 751
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka