Sv: Vad krävs för att få en arabhingst godkänd?
Vad är det för hingst du har på gång? * bara nyfiken*
Jaja, men det klart att den är!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaja, men det klart att den är!![]()
Nybörjare har alla varit, även de bästa. Det är inget att skämmas för.
Måste verkligenNej, jag skäms inte ett dugg. Däremot tycker jag det är taskig attityd och inte hjälpa istället för att sparka på någon som försöker resa sig. Det är väl typiskt arabfolk antar jag..Jag är ingen direkt nybörjare på avel, men just det här med arabhingstar har jag ingen stor koll på än.
Måste verkligen
Det är strålande marscherat av en 19 åring att redan befinna sig bland de avelsaktiva och känna sig nöjd och stolt över sina kunskaper så man dessutom kan dela med sig
Känner många som avlat (mellan 5 och 15 föl om år) under 40 - 50 år och fortfarande upplever den spänning och förväntan det ger att se om de förmodade önskemålen/förhoppningarna kommer att infrias i nästa avkomma.![]()
Tack så mycket! Jag är verkligen öppen för att lära mig och ser upp till alla duktiga uppfödare världen över. Vill man lära sig något, så tror jag att man måste vara öppen. Man kanske inte ska ta till sig allt sedan som alla säger, utan man får nog bilda sig en egen uppfattning också. Alla hanterar ju och sköter hästar på olika sätt! Jag tror det gäller att hitta ett sätt som fungerar för en själv! Jag är som sagt väldigt mottaglig för hjälp ifrån alla er som besitter en sådan enorm kunskap om avel och arabhästar och jag hoppas på att bli bemött med godhet och inte med en massa spydigheter. Hittils har jag bemötts med ungefär lika mycket spya som hjälp.
hört talas om ironi???![]()
Det är helt underbart att kalla sig arabuppfödare när man inte fött upp en enda avkomma eller ens har ett dräktigt sto....![]()
Det är väl typiskt arabfolk antar jag..![]()
Ingenting krävs för att få sin arabhingst "godkänd" du får betäcka med grannens hjulbenta, innåttåade, karpryggiga arabhingst med toppigt kors och ramskopf om du så vill.
Men jag tycker personligen att om man är seriös som arabhingstägare så avelsvärderar och röntgar man sin hingst iallafall.