Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel ...ett b-ponnysto på 18år eller är hon för gammal?? Vet inte om hon haft föl tidigare....
Svar
2
· Visningar
736
Senast: Cairo
·
C
Avel Jag skulle vilja ha information om vad det finns för arabhingstar i Småland och i Skåne. Har hingstarna några hemsidor, får ni gärna...
Svar
9
· Visningar
1 201
·
Avel vad blir det för papper på det fölet? blir den "godkänd"? jag har hittat en så läcker hingst :love: kanske skulle betäcka med honom...
Svar
8
· Visningar
1 122
Senast: pepinopre
·
L
Avel Hejsan alla! Är det någon som kan hjälpa mig,vill ha lite info om min häst stam E.Ucleo(F) U.Castleton Smoke (US)...
Svar
4
· Visningar
1 063
Senast: litenmama
·
A
Avel Fick hem ett dräktigt sto(halvblod) för lite drygt en månad sen.Provade då att släppa ihop henne med mitt andra dräktiga sto,men det...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Ramona
·
Avel Ser ut som vi skall betäcka mitt 5 års sto nästa år. Hon är ca 167 hög (ser ut som en travare i färgen) ganska kort kropp (145 i...
2
Svar
22
· Visningar
2 685
Senast: Nafayette
·
C
Avel När jag tog in Wilma ikväll såg jag att hon hade en svullnad, som en bula strax intill juvret. Bulan var ungefär stor som en knytnäve...
2
Svar
21
· Visningar
4 030
·
Avel Han blev ju exporterad till finland -99. Har tydligen gått som tävlingshäst där. Men hur var det då han var i Sverige? Avelsmässig? Har...
Svar
18
· Visningar
4 349
Senast: boccia
·
Avel Finnes det noe tilsvarende denne i Sverige ?
Svar
5
· Visningar
854
Senast: smulemor
·
I
Avel Nu är dom då officiella och är redo att bli disskuterade. http://www.swf.nu/res-bet_07.xls Vad tycker ni om det hela? Jag tycker...
Svar
13
· Visningar
1 262
Senast: ancan
·
Avel Någon som vet något om denna hingst? Det verkar finnas Acobat I och II ..... Har hört att han gett fina avkommor som är på väg upp...
Svar
4
· Visningar
795
Senast: simplythetruth
·
Z
Avel Är i valet och kvalet om jag ska betäcla mitt sto. Hon är stor och rätt så bastant, och har rätt lång rygg. (sån modell jag gillar på en...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: RivvaIsTheBest
·
Avel Den här frågan har säkert varit uppe förut men jag är för lat för att söka igenom alla trådar :o Jag har hört att anatomin hos en...
Svar
14
· Visningar
2 370
Senast: EQL
·
C
Avel Skriver här då jag tror jag får svar av mer erfarna personer än på hästmänniska osv. Undrar vad man får räkna med för kostnad för...
Svar
8
· Visningar
2 050
Senast: Molin
·
Avel Nästa år ska jag betäcka min häst, men vill ju hemskt gärna att fölis ska ha sällskap då den växer upp. Funderar då på att ta ett sto på...
2
Svar
21
· Visningar
2 031
Senast: Ljulius
·
M
Avel Hej! Jag har ett d-ponnysto på 146.5cm. Jag skulle gärna betäcka henne nästa vår dvs. 2009... vet att jag ligger lite före nu men har...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 339
Avel Efter den eftertraktade Levisto Z. Men hur funkar det, eftersom Levisto inte är godkänd här i Sverige pga OCD?
2
Svar
24
· Visningar
3 231
Senast: rubytoo
·
Avel Kommer troligtvis att få ta bort min fina 3-åring för kotsenbensfrakturer på bägge bak han har även två lösabenbitar en pytteliten i...
Svar
7
· Visningar
993
Senast: Scilla
·
Avel Mitt sto som är i 7:e månaden har fått feber och diarré. :crazy: Det har gått runt förkylning, diarré och feber ett tag i stallet nu...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: mizz_beauty
·
Avel Ja, vilka R-hingstar är det som finns till avel här i Sverige? Någon av dem som kan räknas som förädlare?
2
Svar
28
· Visningar
2 670
Senast: simplythetruth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka