Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vad krävs om man vil ha sin hingst på semin? Behöver man en egen bock och uppsamlingsplats eller går det att ordna på annat sätt? Är det...
Svar
8
· Visningar
1 585
Senast: pepinopre
·
C
Avel Kan man ana i förväg vad det blir för kön på fölet? Jag har hört talas om att ett sto med stor mage får en hingst och det här med...
2
Svar
28
· Visningar
7 169
Senast: pastejja
·
Avel Hur gör ni med era ston som betäcks naturligt och behöver sys? Syr ni dem efter första dräktighetskontrollen eller vid senare...
Svar
13
· Visningar
2 033
Senast: Pinto
·
Avel När jag tittat runt lite på härstamning i start och resultatlistor så ser jag att efter namnet Turban Rose så står det "SF" Selle...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: MonteRose
·
G
Avel Sitter med en gammal hingstkatalog (2005) och funderar över nästa säsong. Finns Tiger Bill xx kvar i avel* och hurdana är hans avkommor...
Svar
10
· Visningar
1 904
Senast: Tussilago
·
Avel Snart är det vår... ;) och man funderar runt ev hingstkandidater. Jag har kikat lite på Londonderry och Highlander (kanske även...
2
Svar
25
· Visningar
2 870
Senast: Ravishing
·
Avel Någon som är insatt i tysk avel? Skulle gärna vilja få lite synpunkter på denna stam...
Svar
16
· Visningar
1 879
Senast: rubytoo
·
Avel ha funderat lite här hemma och kommit fram till några frågor ... hur funkar abortsprutor och när ska man göra det..??? e det någon...
Svar
4
· Visningar
936
Senast: Molin
·
Avel Här finns resultatlistan från dagens körung http://www.westfalenpferde.de/HK_Hengste_2007.htm Belissimo M fick 3 godkända, Coronet...
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: wolken fee
·
Avel Nu har betäckningssiffrorna kommit för 2007. http://www.asvh.se/document/betackning07.htm Är det någon hingsts siffror ni är förvånade...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: Boop
·
I
Avel Nu har jag snart trasslat in mig i begreppen. Om vi börjar med det generella, hingstar värderas utifrån sina avkommors meriter. Går...
Svar
16
· Visningar
1 162
Senast: Iglatjarn
·
C
Avel Vad vet ni om han? Skriv allt ni bara kan komma på. Är tacksam för allt!! :)
Svar
12
· Visningar
2 946
C
Avel Funderar på att betäcka till våren. Vill ha en hingst som förbättrar galopp o balans ffa men skall även vara betydelse för att den...
Svar
3
· Visningar
1 187
Senast: Camzan
·
S
Avel Hej! Jag undrar om det är vanligt att man betäcker de nyblivna 4:a åringarna i vår och sedan tränar dem "som vanligt" inför kvalitén...
Svar
14
· Visningar
1 246
Senast: cirkus
·
Avel hejsan! efter att ha lagt ut min fråga på unghästar 05 så lägger jag nu ut den här. deras hästar hade börjat när de va 1,5 år. när ska...
Svar
10
· Visningar
918
Senast: waldorff
·
Avel Funderar nu på om jag ska våga göra det igen. Betäckte i våra/somras och allt gick som på räls, hon var förstagångare men tog sig på...
2
Svar
20
· Visningar
3 417
Senast: lady_vip
·
Avel Kopierat från VDLs hemsida, han är e.Animo-Nimmerdor-Ladykiller xx. "Pessoa VDL approved by the Swedish studbook 5-11-2007 The...
Svar
8
· Visningar
3 452
Senast: Ramona
·
L
Avel Hur brukar ni göra? Fortsätter ni rida efter betäckningen som vanligt? Ellerm låter ni damerna stå ett tag och sen rider endel igen...
Svar
7
· Visningar
930
Senast: LitenC
·
S
Avel Hej på er som kan lite om avel. Jag har funderat på när man senast bör betäcka ett sto första gången. ( som aldrg har haft föl...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: Masse
·
A
Avel Läste i en tråd här på buke och vart informerad om att Landlord avlidit (källa: användaren ame) :cry::cry:
Svar
6
· Visningar
1 260
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka