Kan man ana i förväg vad det blir för kön på fölet?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cairo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 7 170
Sv: Kan man ana i förväg vad det blir för kön på fölet?

med päronformad menar jag precis så som din häst är på bilderna :p
så du har en hingstföl att vänta ;)

du måste säga sen vad det blev för något! kan vara kul å se om tanten någonsin ska få fel :D

Hehe attans, vill ha sto.. Enklare då jag ska behålla det, slippa skilja dom och sen kastrering. Ja vi får se, lovar att hojta om det :)
Ja tanten ska minsan få fel nu :p

Låångt kvar ju, 22 Juni är hon beräknad :)

okej, då är det en bit kvar då!

men vi får hålla tummarna på ett sto då så fårdu som du vill :banana:
å tanten får fel :D

Haha ja precis.

Vi får se och hoppas att inget händer på vägen!

Vårat ena arabsto *betäcker* andra ston då hon väntar hingstföl. Detta har aldrig slagit fel. Stämmer det i år så ska det bli ett sto. Vi brukar pendla våra ston och det brukar stämma. :D

Haha! Där ser man. Pendeln har visat olika för mig när jag gjort det. Ena gången visade det hingst och andra gången sto. Kanske blir den dubbelkönad? :rofl:

Måste också ta och pendla :) spännande att se om pendeln hade rätt sen, om det kommer ut ett levande föl :D
Kollade magen på min igår, den såg inte päronformad ut, så nu håller jag tummarna för att det kommer ut ett välskapt stoföl :bump:

Mitt dräktiga sto beter sig inte det minsta hingstigt! Hon är mild och snäll, betydligt mer än vanligt.
Förra gången hon var dräktig märktes ingen skillnad alls i hennes temperament, och då fick hon en hingst.

Jag hoppas att hennes märkbart lugna och milda sinnelag betyder att det kommer ett sto om 5 månader;)

Hm mild o lugn, möjligen i mattes närhet. I kväll högg hon Ida över ryggen när vi gick förbi:mad:

Idas mage har sett likadan ut under alla hennes fem dräktigheter. Där har det varit 3 ston och 1 hingst hitills. Snart kommer nästa års 5a.

Celmah har varit hingstig när hon väntat hingstföl men inte vid stoföl. Hon bråkar med hingsten varje dag.

Äsch då, är hon en ögontjänare;)

**kL**
Klotrund mage, otroligt optimistisk, massor av pondus, vaktar allt när det galler hästar, ingen som ska komma här och titta på henne. Toksur på en valack som kastrerades i somras, tittar han så är dte fel, och tittar han inte så är det fel. Pendlad 2 ggr, ena gången på sidan av magen då pendlaren var kort i rocken, det visade en stor o präktig hingst, pendlades senare av en annan mitt över ryggen och den visade ett tydligt sto. Jag tror att det borde spela roll på om det blir pendlat mitt över eller ej. Hon ä absolut ingen kycklingmamma, men hon vil ha koll på bästisen. Dock ska bästisen hålla sig på lagom avstånd. Vad säger ni? D´Sto eller hingst..eller valack ;)
U

Liknande trådar

Avel Min syster köpte för 3 månader sedan en Islandshäst. Ett 16 årigt sto som tidigare fått 3 föl men som nu var i full kondition och såldes...
Svar
6
· Visningar
1 703
Senast: Michis
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 562
Senast: Efwa
·
Islandshäst Jag funderar på det där med fyr- och femgångare, och avel. Detta efter att ha läst och hört diverse påståenden som att man aldrig ska...
Svar
5
· Visningar
2 241
Avel Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden men eftersom min förvirrade tankar även handlar om avel lägger jag den här...
Svar
2
· Visningar
1 662
Senast: Myelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka