Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Någon som har lite fakta om denna hingst? Meriter, avkommor mm?
Svar
4
· Visningar
1 169
Senast: Görel
·
Avel Mitt fullblods sto och Aerline H. Funderar på att betäcka mitt ena sto till våren, och är väldigt sugen på Aeline H. Pia är lite...
2
Svar
21
· Visningar
2 049
Senast: Muehh
·
C
Avel Idag har användningsråden för de nygodkända hingstarna kommit på ASVH`s hemsida. Tänkte därför passa på att klistra in dom här för alla...
2
Svar
30
· Visningar
5 144
Senast: furioso
·
Avel Stammen har jag,men hur jag än försöker så kan jag inte få tag på nån bild på honom..nån som kan hjälpa mig? Är även nyfiken på hur han...
2
Svar
35
· Visningar
5 131
Senast: Happygirl
·
Avel Om man kikar på hingstar så kan det tex stå 170-20 cm (5År). Är hästen 170cm hög? men vad betyder då dessa -20 cm :confused:
Svar
2
· Visningar
802
Senast: aramis
·
Avel Vad har Du för ston i avel? Presentera! Hur är de utvalda och vad har de för något som gör just dem lämpliga i avelsboxen? Hur har de...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 118
Senast: em76
·
Avel Någon som vet hur kvaliteten på Orlandos sperma är? Han står ju på fryst nu, hur mkt svårare är det att få dräktigt på fryst? Vilka...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: maria_b
·
L
Avel Jag har ett varmblodssto på 22år, hon fyller 23 nästa vår. Hon är väldigt pigg och frisk, aldrig varit halt eller sjuk. Hon är i fin...
Svar
6
· Visningar
1 075
Senast: LoveMyHorse
·
Avel Hej alla avelsmänniskor! Jag har en egen uppfödning f:-94 e: Napoleon 625-Pajazzo 653-Labrador 588. Hon tillhör stofamilj 72 och har...
2
Svar
28
· Visningar
2 346
Senast: sorbisen
·
S
Avel vi har ett varmblods sto som vi har hafft tankar på ta föl på för att ha kvar för våran egen del,Hon har inte så bra stamtavla men en...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: Marwinette
·
F
Avel Är det någon som vet om det är sant att hästar med GANDALF isläkten har tendenser att bli lite hmmm svårt eller vad jag ska skriva...
Svar
5
· Visningar
1 063
Senast: femaleghost
·
S
Avel Vill betäcka mitt korsningsto nästa år. Hon är en Paintkorsning med MYCKET humör i, hon är verkligen min lilla bitch :D Vill ha en...
Svar
4
· Visningar
742
Senast: Orzon
·
C
Avel Betäckningsiffrorna för halvblodshingstarna stod i nya Ridsport som kom idag. Någon som är förvånad över någon hingsts stoantal. Jag är...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 099
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Jag har ett sto e.Chapman-Strauss som jag funderar på att betäcka i vår. Hon är strax över 170 cm,stor och rejäl. MKT gott temprament...
2
Svar
22
· Visningar
1 864
Senast: Carrielaine
·
Avel Ni som kan detta, hur läser man i tabellerna? Jag inser ju såklart att högst index är bäst men sen då? Vad är bra, vad är dåligt, vad är...
Svar
5
· Visningar
1 133
Senast: Masse
·
C
Avel Jag ska efter ett långt "hästliv" köpa ett sto lämpligt för avel, eftersom min tid (pga småbarn) helt enkelt inte räcker till för att...
Svar
14
· Visningar
1 512
Senast: Cavalo
·
P
Avel hejsan jag har ett sto som ska föla sommaren 08 om allt går bra, men nu har jag börjat fundera på var jag ska registrera fölet, den...
Svar
7
· Visningar
953
Senast: ameo
·
C
Avel Hej, Fick ett stoföl maj -07, och skulle behöva lite tips...:confused: Fölis är med i paddocken när jag rider och nu efter ca 2...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: caramel
·
M
Avel Tänkte höra lite om ev betäckning med mitt engelska fullblodssto. Har precis köpt henne. Hon kommer hem nu till helgen. Köpte henne då...
Svar
5
· Visningar
1 162
Senast: Babbel
·
M
Avel Hej! Nån som vet något om en hingst vid namn Ladalco?? Han har avkommor här i Sverige men tror nog inte att han använts här. Hittar...
Svar
14
· Visningar
1 366
Senast: Pooh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Hund som slickar maniskt på en tass