Halvblodhingstarnas betäckningssiffror 2007

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Clintan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 89
  • Visningar Visningar 8 099
Sv: Halvblodhingstarnas betäckningssiffror 2007

jag tvivlar inte alls på att det är fördelaktiga villkor på vissa v hingstarna.

Det som förundrar mig är att många verkar välja hingst efter hur billig/villkor den har:crazy:

För mig vore det bättre att vänta med att betäcka då, så man har råd att välja och vraka nästan fritt ibland alla hingstar, istället för att ta första och billigaste...:angel:

jag tvivlar inte alls på att det är fördelaktiga villkor på vissa v hingstarna.

Det som förundrar mig är att många verkar välja hingst efter hur billig/villkor den har:crazy:

För mig vore det bättre att vänta med att betäcka då, så man har råd att välja och vraka nästan fritt ibland alla hingstar, istället för att ta första och billigaste...:angel:

Vissa gör nog det, sen är ju just han ingen dålig hingst så det var nog både och som lockade dit ston.
Vårt sto gick till annan hingst med språng samt betydligt högre avgifter men då är det också en högkvalitétshingst (A-prem) som passar vårt sto...
Men får jag välja så är det ju givetvis trevligare med dräktighetsavgift såsom flyinge har... Så nästa gång kommer vårt sto gå till hingst med just dygnsavgift.. då hon gick tom i år...

Fast Lord Alberth är ingen V hingst han är AB

Tycker också att det är märkligt att Niklas inte fick ett enda sto trots hans fåtal avkommors framgångar. Var själv inne på att använda honom.
Jag vet två stycken som ville använda Niklas i år men de fick inga skick. Kommer inte exakt ihåg vad det var, någonstans långt bak i hjärnbarken klingar det att han hade strul med "det allra heligaste" :crazy: och ville inte hoppa på bocken. Det fanns alltså intresserade stoägare, men det kanske kan hända att det inte blev några skick alls på hela sommaren till någon?

jag vet... förstår inte varför det kommit med ett v emellan orden där...såg det inte innan det var för sent att ändra;)

Jag kopplade inte ens det utan trodde att du missat ett a.. " av hingstarna" trodde jag att du skrev...

Mer oattraktiva hingstar är också billigare för att få ston.
Krasst, inte många skulle betäcka med dem om de kostade mer.

Ahhh, så var det säkert... av skulle det stå.

Jag gör ofat sådär, för jag har så bråttom när jag skriver:rofl:

Någon som vet mer om Armitage? Vem som importerar hans sperma 2008 resp vad han kostar. Vilken typ av ston passar han till?

Jag skulle tippa lite ädlare ston.
Fölet jag prata om innan är väldigt fin, rör sig mkt bra men är inte så ädel. (Mamman är e. Cardento-Kaliber)

Liknande trådar

C
Avel Sitter och spånar litegrann apropå att en del, säkert bra, hingstar sänks till V helt enkelt för att de får för få bedömningsbara...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 287
Senast: Mabuse
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 797
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka