Sv: Halvblodhingstarnas betäckningssiffror 2007
Min gick till Nobel istället för Impuls.
Samma sak med Impuls, vart gick hans ston ?
Min gick till Nobel istället för Impuls.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ang. att Don Primero har haft "alldeles för många ston genom åren" kan jag inte hålla med om! Jag (min högst personliga åsikt) tycker att han är en avelsgigant på samma nivå som t ex Cardento och Robin Z som väl ändå haft betydligt fler ston i Sverige genom åren än Don Primero?
Jag är helt ny inom avelssfären. Jag vill ha kvalité men verkar resonera tvärtom mot många andra.... Eftersom jag är så pass ny inom detta väljer jag hellre en gammal beprövad hingst som jag VET lämnar bra avkommor... Don Primeros BLUP säger väl det mesta där
First Wish är en väldigt snygg hingst med många kvaliteér men jag vet inte hur och vilka av dom kvalitérna som han nedärver till sina avkommor. Jag "kör säkert" helt enkelt tills jag känner att jag vågar chansa - just nu vågar jag inte det för jag vill ha mer "garanti" på bra avkommor! Chansningarna kanske inte kommer förrän jag känner mina ston bättre - tills det är dags för barnbarnen att producera alltså
Sedan hoppas jag att tävlingsryttarna också söker kvalitet och inte bara ett föl e "innehingsten detta året". Jag hoppas kunna sälja mina uppfödningar till bättre vetande ryttare än såTycker oxå att tävlingsryttarna inte bara borde kolla efter fölets pappa utan även mödernet
![]()
Det är synd när en hingst som presterat och lämnat presterande avkommor inte få så många ston. Tycker det är lite synd att Roven xx inte fick fler. Det gäller att passa på när det finns bra fullblod att tillgå.
förutom Jaguaren då såklart, men lite undrar jag hur mkt hans populäritet har med ryttaren att göra...-samma sak med honom - det betyder inte att han är en sämre hingst än många andra...
*K-L*
Jag blev mest förundrad över att sådana hingstar som Lord Alberth (26 ston),Hamilton ( 37 ston) och Haydn o Advokat (vardera 25 ston) fått så pass många ston...
Då menar jag inte att de är sämre hingstar än många andra - men de står på naturlig betäckning och är kanske inte så "omtalade" soom många andra.
Att Alligatorn inte fått mer ston är ändå det som förvånar mig allra mestkanske inte den "stora massan":smirk: är "mogna" för de franska hingstarna ännu...föruton Jaguaren då såklart, men lite undrar jag hur mkt hans populäritet har med ryttaren att göra...
-samma sak med honom - det betyder inte att han är en sämre hingst än många andra...
Hoppsan...jag syftar på Jaguaren alltså...vad ryttaren har för "hingst-klass" överlåter jag åt andra att bedöma
![]()
Jag blev mest förundrad över att sådana hingstar som Lord Alberth (26 ston),Hamilton ( 37 ston) och Haydn o Advokat (vardera 25 ston) fått så pass många ston...