Användnings råd för de nygodkända hingstarna...

  • Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Användnings råd för de nygodkända hingstarna...

Jag menar att jag skulle vilja veta användningsrek på Cagancho...:)

Hittade ej honom när jag tittade på ASVH men kanske jag ej såg alla...
 
Sv: Användnings råd för de nygodkända hingstarna...

sorry :o

några rek på honom tror jag inte det finns eftersom de bara ger det till A hingstar el bättre och så långt har han inte hunnit ännu. Vet bara att det enl. Niklas är en väldigt trevlig hingst, på hemsidan står ju inget om vilken TYP han ger bara mer allmänt om temperament o gång (det låter i o f super!! "Cagancho präglar sina avkommor på ett mycket positivt sätt. Han förärver sitt underbara temprament vilket gör avkommorna lätthanterliga och intelligenta att arbeta med. Denna egenskap är ovärderlig och inte helt vanlig bland toppindivider, som ofta inte är allemanshästar. Då han dessutom förärver gång i alla 3 gångarter, ett lungt sinnelag och hög ridbarhet bör hans avkommor kunna användas till alla grenar från toppsport till mys och promenad ridning" )

det går säkert att ringa Lene och höra mer om vilken typ av sto han kompletterar bäst/ska undvikas till om man ser rent typmässigt, sen vet man ju aldrig hur ärliga dessa hingstägare är... :angel: ibland "år man verkligen känslan av att deras hingst passar till ALLA ston :rofl:

Mycket intressant hingt med bra stam utan tvekan :D
FWIW/Northern
 
Sv: Användnings råd för de nygodkända hingstarna...

Tack för utförligt svar!!! Har precis köpt ett sto av honom med xx på mammman o funderar på att betäcka mitt sto med honom då jag nu förstått att denna hingst kan ge väldigt fina avkommor...!

Jag såg sen att mitt Voltairesto påminner om ditt Northern:idea:

Voltaire på ena sidan o stofamilj 5 på andra...o du verkar ju varit med lite...Skulle DU kunna betäcka ditt sto med Calidoson? Cagancho el Camaro M? Spännande att du valde Hip Hop förresten då det blir lite linjeavel...
 
Sv: Användnings råd för de nygodkända hingstarna...

Vad kul har du också Voltaire + fam 5??!! :)
Voltaire stoet fick faktiskt en hingstunge e. Camaro M 2006... :D
snygg i typen, långbent, bra i skallen väldigt orädd , tittade själv även på Cagancho, tror det kan bli en väl så bra kombination!!

Ja jag funderade lite innan det blev HipHop :love: vet inte hur Voltaire är att linje avla på men man måste ju chansa ibland... :rofl: förhoppningsvis blir det en bra individ.
försöker leta upp en lämplig kandidat på färskt med Nimmerdor i då det ska vara en bra kombination med Voltaire... till nästa år, funderar skarpt på Aerline H , har du ngn åsikt om honom? :)
 
Sv: Användnings råd för de nygodkända hingstarna...

Nej, inte ännu eller jo. Den DVDn på honom o hans avkommor är ju inte helt imopnerande lite långsam...eller?

Jag har en åring som har samma stofamilj som Aerline H tror jag o furioso på båda sidor. Det blir ju linjeavel på furioso..men bara voltaire på ena sidan. Voltaire är väl e Furioso..

Ja, vad spännande med ditt Hip Hopföl!!! Jag tittar gärna på det när det har kommit ut!!!;)

Har du bra bild på ditt sto? Undrar hur nära det är besläktade..

tror du Camaro M är bättre än Cagancho?

Min 4 åring är väldigt rörlig o fin!!!

Siktar helt klart på vinst i Falsterbo nästa år..!!;)
 
Sv: Användnings råd för de nygodkända hingstarna...

Det menar du... hmmm det måste jag kolla, har faktiskt inte sett ngn DVD på honom själv, hitta ingen film på hemsidan, är det ngt du beställt? gillade de jag såg på Breeders i år i alla fall :) 2 st var Aerline H - Electro :angel:

jag meddelar hur HipHop fölet blir :D:angel:

5996.jpg


en bild på henne med sitt första Q E föl, jag har en lista på hennes stolinje bak till 1800 talet som hennes uppfödare ställt samman, där kanske finns ngn ättling till din? :idea:

Camaro vs Cagancho ... svårt!! gillar ju Camaros linje med Calido - Landgraf - Calypso II (en golden cross i alla fall ) men även Caganchos morfar Cabinetti (som var okänd för mig...) ar ju gått svår hoppning, samt hans mamma har lämnat ytterligare en svårklass häst... ja svårt som sagt...

själv har jag funderat på varför Camaro M inte tävlat?? Någon som vet? Är han skadad eller?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Användnings råd för de nygodkända hingstarna...

ja, det var DVD man får hem. De visade även avkommor. Jag tyckte faktist han såg lite seg ut mken jag vet att många varit nöjda med Aerline H. Kanske till ädla kvicka ston?

Ja, varför tävlas ej Camaro M? En riktigt bra fråga!!!

Ja. allt med electro blir ju bra!!! allt med Voltaire tycker jag det verkar som också. Skulle gärna köpa en ny som är i ridbar ålder..jag borde egentligen ej syssla med avel då jag bor i STHLM o någon annan kommer få ta hand om Lappis el köpa henne bara jag får avkommor som blir ston;). Att visa hingstar är inte riktigt min grej;).

Vad fin hon ser ut!! Killawarra.

jaha, det skall vara en Golden cross...Nimmerdor o Voltaire. Vilka har man då att välja mellan? Kommer ej på ngn nu...
 
Sv: Användnings råd för de nygodkända hingstarna...

själv har jag funderat på varför Camaro M inte tävlat?? Någon som vet? Är han skadad eller?

Millegarne meddelade på en hingstvisning för ett par år sedan att han inte tävlas pga skaderisken. De anser honom för värdefull för att riskera något.

Jag såg honom hoppas på hingstvisningen ifråga och något fel på hans egen kapacitet var det då inte...
Enligt vad de sa så hade hon som hoppade honom aldrig gjort det innan.
 
Sv: Användnings råd för de nygodkända hingstarna...

Ja, att han fortfarande står på Penarpsgården är ju kanske inget nytt!! Däremot finns ingen förvärvsbeskrivning på honom....
 

Liknande trådar

C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 757
Senast: athena
·
  • Låst
Avel Användningsråd för årets nya hingstar 3-åringar: Coriall 1101 En hoppbegåvning med intressant hopphärstamning som även visat prov...
Svar
6
· Visningar
1 767
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp