• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ulle.j
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 864
Sv: Hingstval

Den Don Primero avkomma jag har träffat var stor ca 175, av lite rejälare typ men inte på något sätt tung. Lång hals och långa ben, av ungefär samma grovlek som som mamman men med lite rejälare ben. Rör sej mycket lätt och luftigt men har ett lite underligt temperament. Inte elak på nåt sätt men oerhört envis och lite lat men det skulle lika gärna komma från mamman som är mkt stark i skallen.

Blir det inte lite pansarvagnsvarning då? Don Primero är jättefin, men knappast någon förädlare, väl?

Tror ni att det skulle bli för "tungt"? Mitt sto är ju stor och rejäl,lite av den gamla typen över henne med rejäla ben och inte så smäcker direkt.. Har själv inte sett så jätte många avkommor efter DP men själv är han ju ingen tung typ direkt.. Svårt det här när man är ny inom aveln..

Skulle själv himla gärna betäcka med "Donpan" om jag skulle dressyravla. Dock är jag rädd för en liten avkomma då mitt sto bara är 161 i mkh. :eek:
Don Primero är en superfin häst med otrolig utstrålning (går inte av för hackor live):love::love:Dessutom har han presterat själv samt har avkommor som presterat, dvs man vet vad han nedärver. Avkommorna jag har sett är kanonfina med BRA gångarter!!!:d
Nu är jag novis på avel...så jag vet eg inte vad som passar ditt sto. Men passar Don Primero så skulle jag inte tveka!

Liknande trådar

Avel Hej Buke! Jag skulle jättegärna vilja veta vad alla kloka, kunniga människor här inne på avelsforumet har för idéer gällande hingstval...
Svar
11
· Visningar
2 086
Senast: fridshem
·
Avel Går i tankar om att betäcka mitt ena sto nästa år. Jag behöver råd och tips om avel då det var 12 år sedan senaste fölet hemma. Framför...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: Görel
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 339
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 835
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka