Sv: Hingst till mitt sto?
men själva poängen är att jag vill ha ett föl från HENNE.
om det bli så så får jag göra vad som krävs, om den ärver alla hennes svagheter så får jag väl helt enkelt leva med det, den kan ju inte bara ha bra saker och lillan har otroligt många bra saker att tillföra och jorden går inte under för att den inte får nåt från hingsten, jag tar den chansen/risken. men varför skulle jag behöva sälja den? och isf, varför skulle det vara svårare för mig att sälja en avkomma från Lillan än en annan unghäst som jag bara köpt?
Blir det en ponny får jag väl helt enkelt rida in den och träna och sedan sälja eller låna ut som tävlings-, tränings- och sällskapshäst.
jag kanske köpte ett sto just för att ha möjligheten att kunna ta fel på henne sen, och då fassnade för en utan stamtavla, big deal.
Hon har mycket att tillföra; ett bra psyke, hon är lugn och stabil.. en trevlig barnhäst men även lämplig för rutinerade ryttare. Hon har tre mycket fina gångarter, fin hoppteknik och hon är modig. Hon älskar att vara till lags, som de allra flesta hästar, och hon gillar att jobba. Hon är hållbar och speciell. jag vet att alla tycker att sina hästar är underbara och speciella men många säger det om henne. Hon är fantastisk i många andras ögon också och förutom stammen så är det ingenting som säger att hon inte hör hemma i avelsboxen efter nått tävlings-år. Det är det nästan ingen som känner henne som tycker.
Om vi isf tar bort alla mina krav och att jag bara vill ha en avkomma från henne, kan nån komma med hingstförslag då då? Kollade lite på Mr.Carrera xx och tycker det låter bra men har ju knappast bestämt eftersom det är två år tills jag vill betäcka henne.
hoppstrumpan: Tack!!
Pinto: Hon har ett starkt och stabilt psyke, ett bra psyke.