Vilka R-hingstar finns tillgängliga i Sverige?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mabuse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 670
Sv: Vilka R-hingstar finns tillgängliga i Sverige?

Jag håller med dig. Men lite jobbigt blir det med alla namn. Jag tycker det är svårt med de hingstar som är helsyskon och har samma namn, C-hingstarna i Holstein tex

samtidigt visar det ju hur dominant den linjen är.. Men helsyskon med samma namn är både bra och dåligt, det kan ju vara ganska praktiskt att veta att alla tre Majagräddnosarna är helsystrar, men det blir ju lätt att man blandar ihop.. Och alla behöver ju inte vara lika bra bara för att de är helsystrar..
U

Nä, jag menar inofficiellt enligt tycke och smak.

Richfield kan visa sig vara en förädlare, men inget jag kan skriva under på idag.

Ursäkta för den tidigare trådkapningen:o

Grandsudan F, Granit, Goldfinger, Goldlöwe, Good Future och Goldgraf är de hingstar från G-linjen som jag kommer på har stått i Sverige, men ingen av dem är ju i avel längre.

Jag har faktiskt reagerat på att denna linje som är så stor utomlands inte har fått fäste i Sverige. Så vitt jag har koll kom den till Sverige så gott som samtidigt som F-linjen.

Jag håller med dig. Men lite jobbigt blir det med alla namn. Jag tycker det är svårt med de hingstar som är helsyskon och har samma namn, C-hingstarna i Holstein tex

Det borde vara straffbart att döpa helsyskon till samma namn;)

Och för att krångla till det ytterligare så är det två linjer. Cor de la Bryère och Capitol

Sant, men säger man att C (capitollinjen) börjar med Capitol? Trodde det var Cottage Son, men det var kasnke mest för att han var den förste på C.. Men visst är det att båda linjerna ska börja på C och vara dominanta.. Vissa bokstäver används ju nästan inte alls.. ;)
U

Helt rätt , det är Cottage Son som räknas som stamfar.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 278
Senast: Willys
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
766
Senast: Roheryn
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 595
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka