Gran/tall till dräktig häst?

Sv: Gran/tall till dräktig häst?

Jag har läst att dräktiga ston inte ska äta gran för att dom kan kasta av det. Tror att jag läst det i "Hästhållning i praktiken" eller "Allt om hästen". Har kollat igenom båda böckerna nu men hittar det inte....

Troligtvis så är det väl ingen fara om dom äter lite gran sålänge det inte är några större mängder, vilket det inte är om dom får en gammal julgran att gnaga på i hagen eller om det växer granar i hagen - så länge dom får något annat, mer lämpligt, foder också....

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 465
Senast: Wille
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
36
· Visningar
2 972
Senast: 13579vas
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att...
2
Svar
30
· Visningar
2 603
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka