Dressyrhingst på Flyinge?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fenestra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 51
  • Visningar Visningar 4 742
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrhingst på Flyinge?

Jag tänkte nog lite mer på "egna hingstar" eller iaf hingstar som finns på TAI inte fryst.. De har ju så många hopphingstar på TAI och har hopphingstar på verklig toppnivå..

Fast jag tror Flyinge själva valt att trappa ner på just dressyrblodet och satsa mer på hoppningen. Kanske är lättare när de har flera duktiga utbildare som både tränar och tävlar dem.

Men jag önskar dig givetvis lycka till med lilla Zissel, och för att lägga till, jag såg en annan ryttare rida Sandakan, och jag säger.... vilken gång... då, under den andre ryttaren.

Förstår inte hur hästskötaren kan gå ut och hävda att han är from, jag vet andra som menat på att det finns uppenbara problem,både med ridning och avkommor.

jag hoppas att kakan får en annan ryttare som kan visa vem han egentligen är. jag har oxå hört två sidor om honom. vi får se vad det blir av min lilla, det var därför jag gav dig en flirt gubbe, att det finns två sidor av HU.

jag hoppas att kakan får en annan ryttare som kan visa vem han egentligen är. jag har oxå hört två sidor om honom. vi får se vad det blir av min lilla, det var därför jag gav dig en flirt gubbe, att det finns två sidor av HU.

Aha, jag blev dragen vid näsan! Hmmm...

Men håller med dig där med det senaste, man vet aldrig med hingstar och dess ryttare. Den som rider nu kanske luktar lite rädsla... och vem skulle inte göra det.... och så blir det inte helt rätt.
Jag såg nämligen, nu nämner jag namn igen med risk för varning, Henric Ancarcrona rida den aktuella hingsten och då gick han så j...a bra att jag tappade min haka.Han har en gång utöver det vanliga, dessutom är stammen fantastiskt intressant!

Aha, jag blev dragen vid näsan! Hmmm...

Men håller med dig där med det senaste, man vet aldrig med hingstar och dess ryttare. Den som rider nu kanske luktar lite rädsla... och vem skulle inte göra det.... och så blir det inte helt rätt.
Jag såg nämligen, nu nämner jag namn igen med risk för varning, Henric Ancarcrona rida den aktuella hingsten och då gick han så j...a bra att jag tappade min haka.Han har en gång utöver det vanliga, dessutom är stammen fantastiskt intressant!

Å.. jag hade viljat se H.A rida honom! hästen har intressant stam, bra gång och e ovanligt snygg för att vara helt tråkigt brun, glimten i ögat. men alla kan inte ha allt (lite skarp kanske;).

kul med personer som du som verkligen säger vad du tycker. fortsätt med det. följer gärna trådar där du e med i ett hörn :)

Ahaa!.. Stoet i annonsen såg trevligt ut men jag minns inget namn..

Delvis kl då jag tycker att det är synd att Flyinge inte behåller sina fina ston åtminstone.
Stoet i annonsen, High Noon, e. Robin Z-Alasca, har lämnat 6 avkommor varav två har gått 3-årstest High Pearl e. Montogomery med 48 p i båda discipliner och Tellus e. Cardento med 48 p i dressyr och 45 p i hoppning, han hade dock 5:or på hoppningen.

Ett annat sto som Flyinge har till salu är Druva e. Quite Easy u.Duchesse e. Cortez-Robin Z, hon komma 5:a i Scandinavian Open i somras (dressyr). På avelsclinicen visades förra året tre avkommor till Duchesse som verkar vara ett mycket fint avelssto, hon har 118 resp 138 i BLUP, och en 2-åring e. Etrusco hoppade mycket bra, en åring e. Al Cantino såg mycket fin ut, sedan visade de även Druva. Synd att de inte kan behålla en så fin dotter som Druva att avla på sedan.

"Vet även ett fall då de inte ens frågade om stoets stam innan de rekommenderade hingst!"

Det hände mig för några år sedan när jag ringde. De tyckte i och för sig att det fanns en bra hingst "däruppe" som kunde passa och rekommenderade Windwurf.
Jag hade redan blivit häpen eftersom jag inte hunnit berätta någon om stammen på mitt sto och då fick jag säga att han kommer inte på fråga eftersom han var pappa till mitt sto.....
Då rekommenderade de 88an.
En kompis ringde också angående sitt sto - mycket olikt mitt sto både i stam och utseende och där skulle visst också 88an passa ypperligt.
På något sätt blev varken jag eller min kompis speciellt trygga men den rekommendationen eftersom de inte heller frågat något om exteriör eller lynne tex.

Jag blev för länge sedan rekommenderad pappan till stoet.
Då hade jag lämnat härstamningsupplysninga, poäng, prestation och avelsmål. :)
Men alla kan ha en förvirrad dag! Jag har många! ;)
mvh

Apropå det här med överreklamerade dressyrhingstar från Flyinge. Jag är inte säker men det känns som att Akribori kan vara ett bra exempel. Han är så snygg och verkade så flaschig men han tävlar inte något speciellt. Varför undrar man? När jag såg honom på hingstvisningen i våras hade han inga speciella gångarter alls utan överglänstes av Danzas m fl. Avkommorna har inte blivit något extra bra i dressyrväg utan det pratas mer om att dom hoppar bra!

Eftersom Flyinge numera inte är statligt offentligt utan ett vinstdrivande företag som de flesta andra större hingsthållare och stuterier, så är det inte mer okej att diskutera deras hingstaffärer och angelägenheter än att att göra detsamma om vilken privat hingsthållare som helst.
Därför drar vi ett streck här...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 980
Senast: mamman
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 780
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 086
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 767

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025

Hästrelaterat