Dressyrhingst på Flyinge?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fenestra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 51
  • Visningar Visningar 4 742
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrhingst på Flyinge?

Tittar man på Flyinges sida så är det väl Eighty Eight Keys som passar bäst in! ;)

Kom på vad hon hette, Highness!
Hon hade problem med benen och dom tog bort henne till slut. Den du sett på annons tror jag är en av hennes döttrar. Dom har kvar en dotter (eller hade iallafall innan dom skulle nedrusta) som hette High Noon. Hur "Noonan" förärvde sig vet jag inte men Highness var Drottningen i stostallet...

Är det samma sto som ligger bakom alla High-hästarna?

Det finns ju en hel radda, duktiga hopphästar de flesta. Maria Gretzer red en som hette High Stepper, vill jag minnas. Hon gick till avel när han var 12-13 nånting, men såvitt jag kan minnas fick hon bara ett föl, e: Feliciano. Vet inte om det hände något med henne efter det, eller om hon helt enkelt inte blev dräktig igen.

det går inte att söka på allbreeed just nu av nån anledning, men High Stepper tror jag inte är släkt med Highness alls. Higness har fått flera föl på Flyinge innan hon togs bort. Vad hon producerade innan vet jag inte.

Någon som vet hur man går tillväga får gärna surfa reda på detta sto Highness e: Alaska/Alasca. Vet att hon producerat minst ett föl e: Robin Z som heter High Noon om det kan var till hjälp.
Skulle gärna ta del av Highness föllista. Hon var ett underbart sto att ha och göra med och en fantastisk exteriör "för att vara halvblod.

Senast ändrad av en moderator:

det går inte att söka på allbreeed just nu av nån anledning, men High Stepper tror jag inte är släkt med Highness alls. Higness har fått flera föl på Flyinge innan hon togs bort. Vad hon producerade innan vet jag inte.

Någon som vet hur man går tillväga får gärna surfa reda på detta sto Highness e: Alaska/Alasca. Vet att hon producerat minst ett föl e: Robin Z som heter High Noon om det kan var till hjälp.
Skulle gärna ta del av Highness föllista. Hon var ett underbart sto att ha och göra med och en fantastisk exteriör "för att vara halvblod.

Det är bara att kolla på asvh. High Stepper och hennes syskon är inte släkt med Highness, precis som du trodde. Deras namn kommer från ett sto som heter High Society.

Highness' föllista ser ut såhär:

High Noon (SWB) Robin Z-Highness
Havanna Robin Z-Highness
Maxwell Cortez-Highness
Namnlös Robin Z-Highness
High Society (SWB) Sunset Boulevard xx-Highness
High Celebrity (SWB) Robin Z-Highness
Tribond (SWB) Emmerton-Highness
Urban Feeling (SWB) For Feeling-Highness

Den enda asvh har registrerat tävlingsresultat på vad jag kan se är Havanna, som har placeringar i Msv hoppning.

syns inte föl födda i andra länder?

Förkortade med E.E.K då jag tycker att 88:an låter som en glass:D
Han finns fortfarande med bland flyinges hingstar så därför tog jag med honom, han är ju inte den förste av deras hingstar som står stationerade hos annan hingsthållare..

kul att vi för en gångs skull har samma åsikt ;)

Jag har inte fått kläm på hur jag ska tolka det "huet":angel: Bra eller dåligt? men jag utgår ifrån att du gillar honom då du väl hade köpt en Sandakanbebis? eller har jag förväxlat dig med någon annan?

Jag håller med om att flyinges dressyrhingstar känns lite andra klass och ingen tilltalar mig nämnvärt. Det är vackra individer men saknar det lilla extra. Dessutom verkar inte lynnet tas i hänsyn när de köper in hingstar utan det ser ut som att Sandakan skulle kunna bli en "ny D-day"...(mina egna tankar då jag vet att han själv kan bete sig illa och att flertalet avkommor har varit superskarpa)

Deras avelsrådgivning ger jag inget för alls, enligt dem passar i princip alla deras hingstar till alla ston (jodå, hopphingstarna kan med fördel läggas på dressyrstammat sto och tvärtom). Vet även ett fall då de inte ens frågade om stoets stam innan de rekommenderade hingst!

Deras problem är att det finns så OTROLIGT fina hingstar att betäcka med i sverige och på transport från utlandet att det inte finns ngn anledning att välja just deras förutom att de har levandeföl-avgift...

Ja, deras avelsrådgivning är ju helt styrd av vilken hingst de för året vill matcha fram mest. då passar den plötsligt till "alla" ston:angel:

Om man räknar med de internationella hingstarna man kan få via flyinge så tycker jag att det finns flera fina dressyr hingstar.
Amiral, Don Frederico, Londonderry, Bugatti Hilltop, Rotspon mfl.
Visserligen är inte jag någon expert på hingstar men jag tycker att flera verkar fina.
Men den här tråden kanske bara handlade om flyinges egna?

I år var ju Danzas och Highlander inlånade ,någon som vet om dom kommer tillbaka?
En instutition som Flyinge borde ju inte ha några problem att leasa in fina dressyrhingstar ,på hoppsidan fungerar det ju.

Ursäkta otydligheten !

Det får bli kul en annan gång, jag menade, om jag ska skriva klarspråk, han var skarp som satan själv.

Men jag önskar dig givetvis lycka till med lilla Zissel, och för att lägga till, jag såg en annan ryttare rida Sandakan, och jag säger.... vilken gång... då, under den andre ryttaren.

Förstår inte hur hästskötaren kan gå ut och hävda att han är from, jag vet andra som menat på att det finns uppenbara problem,både med ridning och avkommor.

Varför inte låta dom unga dressyrstjärnorna bo i hoppstallet i början:angel:. Där verkar dom inte ha sådana attitydproblem *duckar*:D.

På Flyinges sida står det att Danzas och Highlander är i tyskland för vidare träning.

Jag tänkte nog lite mer på "egna hingstar" eller iaf hingstar som finns på TAI inte fryst.. De har ju så många hopphingstar på TAI och har hopphingstar på verklig toppnivå..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 980
Senast: mamman
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 780
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 086
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 767

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025

Hästrelaterat