Royal ox & Pirat!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nougat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 48
  • Visningar Visningar 2 464
Sv: Royal ox & Pirat!

Jag kan dra lite om hingstlinjen för sånt e kul.
Pargos far Argos (skimmel) föddes 1957 på Albigowa i Polen. Han exp till Storbritannien 1961.
Argos far Nabor (skimmel) föddes 1950 på Tiersk i Ryssland. Exp till Polen 1956. Exp till USA 1963.
Nabors far Negatiw (skimmel) föddes 1945 på Tiersk i Ryssland. Exp till Polen 1962.
Negatiws far Naseem (skimmel) föddes 1922 på Crabbet i Storbritannien. Exp till Ryssland 1936.
Naseems far Skowronek (skimmel) föddes 1909 på Antoniny i Polen. Exp 1013 till Storbritannien.
Skowroneks far var en Ökenfödd hingst som hette Ibrahim OA. Han var också skimmel.

// Linda

Nu ska bara Dimmansstuteri komma och reda ut morfar så får du full koll;)

Det finns i alla fall inga godkända svenska NF-hingstar med namnen Pirat eller Brustas. Sen kan de ju vara icke-godkända, det kan alldeles säkert Dimman svara på.

Nu är jag här och kan ta New forest-delen :)

Det finns ingen godkänd New forest-hingst som heter Pirat, däremot har det funnits en Pirak RNF 21 f.1966-d.1979 e.Hillfield Blue Peter.

Någon Brustats har det heller aldrig funnits i allmän avel, är du verkligen säker på dessa uppgifter och stavning?

Hlsn Helena

Nu är jag här och kan ta New forest-delen :)

Det finns ingen godkänd New forest-hingst som heter Pirat, däremot har det funnits en Pirak RNF 21 f.1966-d.1979 e.Hillfield Blue Peter.

Någon Brustats har det heller aldrig funnits i allmän avel, är du verkligen säker på dessa uppgifter och stavning?

Hlsn Helena

hmm.. jag kollar igenom stammen nu..Det är: Morfar:Pirat & Morfarsfar: Brustats..
Vet du något annat om hans New Forest stam?
Tex. Mary Mail & Belinda etc..Eller kanske något om hans mamma Smulan??
Jag vet ju att du vet det mesta om New Forest stammar:D

Smulan Lic.nr: 4223
1979-01-01, fux , S. , Korsningsponny
Härstamning: e. Pirat , u. Gill , e. Jocker , Land:
Uppfödare: Gösta Johansson, Ljungskile Stbnr:
,
Ägare:
LindaMarie Liljert, Borekullav. 156 , 430 30 FRILLESÅS Tel:

--------------------------------------------------------------------------------
Smulan har tävlingslicens och där finns hennes uppfödare. Han kanske vet mer om Pirat.

Kul tråd!

Man söker på eniro ;) (gjorde jag när jag letade efter min shettis uppfödare, visade sig vara en 80-årig tant...). Eller så kontaktar man rasföreningen och ser om de har mer uppgifter. Tyvärr kan det ju vara svårt att få fram uppgifter när hästen är så gammal, folk kan ju ha flyttat eller t o m dött.

Liknande trådar

Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 791
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
970
Senast: viltmilla
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 971
Senast: supercassie
·
L
Avel Låt oss säga att jag betäcker mitt halvblodssto till våren. Jag är inte 100% säker på att jag ska göra det men jag är väldigt sugen på...
Svar
9
· Visningar
1 404
Senast: -Lilla My-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka