Royal ox & Pirat!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nougat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 48
  • Visningar Visningar 2 464
Sv: Royal ox & Pirat!

Men Pargos var ju skimmel, Min Nougat var en fux, kan han ah fått det från sin mammas sida?

Nej, mormors mormors mor.

Honey u Dannika u Eroica u Judit u Hanna u 6 O'Bajan

Jaså.. ok.,Är Dannika & Eroica halvblod?, Hur går det ihop med en New Forest stam?

Jaså.. ok.,Är Dannika & Eroica halvblod?, Hur går det ihop med en New Forest stam?

Är du säker på New Forest biten? För jag känner inte igen en enda av hingstarna. Nu är jag iofs ingen expert men man brukar alltid känna igen något av namnen.

Mormor Jill var halvblod e halvblodshingsten Jocer
Honey var e halvblodshingsten Logik
Dannika e fullblodshingsten Daily Mail
Eroica e halvblodshingsten Eros
Judit var ren arab eller shagyaarab Det har varit lite olika bud eftersom hon bara hade tre kända led men alla de hingstarna var araber. Hennes morfar är fel på sidan jag länkade till. Ska kolla upp i stamböckerna vad det ska vara egentligen.

Nu ska bara Dimmansstuteri komma och reda ut morfar så får du full koll;)

Ok.. Tack så mycket Görel, Jag hade INGEN anning om att Nougat hade Svenskt Halvblod i stammen! Men det ät ju bara kul!:D

Liknande trådar

Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 791
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
970
Senast: viltmilla
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 971
Senast: supercassie
·
L
Avel Låt oss säga att jag betäcker mitt halvblodssto till våren. Jag är inte 100% säker på att jag ska göra det men jag är väldigt sugen på...
Svar
9
· Visningar
1 404
Senast: -Lilla My-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka