Bend Or-fläckar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Centaur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 86
  • Visningar Visningar 11 066
Sv: Bend Or-fläckar

Jag har en Fullblodshingst som inte har svarta fläckar med han har vita.
DSC00667.jpg-for-web-large.jpg

Mitt stos far heter Carroll House och han har en stor svart fläck på rumpan. Hon ska ha föl med denna hingst
I%20Was%20Framed%202.jpg

som är ett fullblod

Senast ändrad av en moderator:

Jag kände inte till att skäckfärgen förekom inom det engelska fullblodet, de måste vara rätt ovanliga?

Samtliga hästar du räknade upp där, Judex, Eminent och Shiva du Loup har Bend Or i stammen!

Jag tror att jag skrivit det tidigare i tråden, i och med att mer eller mindre samtliga nu levande halvblod/fullblod tycks ha Bend Or någonstans långt bak så borde i så fall samtliga fuxar ha fläckarna, om det nu skulle nedärvs så starkt...

Alltså, jag är lite skeptisk till att just Bend Or är upphovet till fläckarna. Jag tror mer på att de uppkommer spontant eller av någon annan orsak.

Okej, måste vara långt bak men jag tackar för rättelsen..:)
Jag kan hålla med dig om jag själv är också lite skeptisk till att Bend Or skulle vara "orsaken" till dessa fläckar..

Liknande trådar

Avel Då en häst jag tidigare skött fick spatt och ännu används i avel så blev jag lite nyfiken och började forska mer på denna sjukdom...
Svar
2
· Visningar
1 190
Senast: Welsh
·
Avel Hjälp mig lite här är ni snälla. Hingsthjälp mao. Sto 1. Tanten skall ev. betäckas i år. Hon är 18 år, äldre modellen av halvblodet...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 979
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka