Sv: Spekulera med mig
Visst hon är en av dom tre som blivit bäst. Klass 1 som föl. Men det jag har retat mig mest på är att shady inte nedärvt sin hals. Nu kan jag inte svara till hur Briar avkomman ser ut, har inte sett henne på ett mkt bra tag. Tyvärr. Stor vet jag att hon är och större lär hon bli, ingen nackdel alls då sonen är över 180 cm redan som 14 åring. Så storlek behövs.
Däremot vill jag ha en ädlare avkomma, med mer luft under magen alltså en långbent sak. Är ju galen i fullblod, men många har sagt till mig att jag är tokig om jag lägger på ett rent fullblod på henne, dom tycker jag borde coola ner skallen på avkommorna, då shady har mkt i huvudet själv.
Har suttit och funderat mkt på detta med avkommorna och kommit fram till detta.
Föl 1. 167-168 cm ser ut som en pnsarvagn ungefär, hel cool i psyket. Inte tävlad ett dugg.
Föl 2. 158 cm tävlad i både hoppning och dressyr. Enligt källor skall hon vara cool.
Föl 3. Är ju Busan, den vi behållt. Nerverna mellan öronen men som en klass hästs, en brallmajja utan dess like. Ca 165 cm.
Föl 4. Är ju Briar avkomman.
Föl 5. 162 cm på 3 års testet. Super cool, mkt smäcker och ädel, ser ut som ett fullblod. Troligen det bästa föl hon fått, samtidigt hamnat hos den som verkligen satsar ordentligt på henne.
Föl 6. Är 3 år i år. Nervig, sätter det som att det mesta kommer från pappan, (hukar mig nu fall det kommer en storm). Har inte träffat honom på ett tag, så han kan ha coolat ner sedan han kastrerades.
Så egentligen av summa sumarum, så är dom kanske inte så dumma i skallen ändå. Aja lite funderingar bara.
Däremot blir jag lite fundersam på att det kommit fram så "lite" tyska hingstar från er. Många vet ju iof att jag vernar mkt för det svenska (om det nu finns något sådant kvar) blodet.
Hur eller hur, sätt fart på hjärncellerna och hjälp mig, utifall att det är så att det skulle gå att betäcka henne. Kan ni sedan hjälpa mig så jag får ett sto föl
så är jag ännu mer tacksam.