Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller med dig. Och för att svara på miks fråga varför jag avlar så avlar jag för att jag tycker att det är roligt först och främst. Andra anledningen är att jag har en dröm om att avla fram en OS-vinnare. Tredje anledningen är för att kunna tjäna lite pengar på det medans jag har roligt och då också bidra till att de som vill köpa en fin unghäst kan göra det. En häst som jag har inriden och tävlad lite smått, så att köparna slipper börja från allra första steget.
Det är givet att jag avlar på prestation, korrekthet både exteriört och i skallen. Skulle aldrig få för mej att avla på en häst som inte höll för tävling!!
Men, som mitt tredje alternativ säger så vill jag tjäna pengar på mina avkommor. Jag lägger ner en hel del tid och jobb på de i och med att de inte säljs förrens de är 4-åringar. Så jag vill ha pengarna tillbaka och lite till. De riktigt bra som jag vill behålla ett par år till kostar bara pengar, vilket gör att jag behöver en och annan "snygging" för att dryga ut kassan. Med snygging menar jag en häst som är annorlunda i utseendet och därför kostar mer. Tex en gulbrun valack på 168 cm!!
..............................
Jag är också emot färgavel i förutom i viss mån, men snart har jag nästan övertygat mig själv![]()
Säg att en medelmåttig brun 4-åring som tävlat några 90 cm - 1 meter klasser, men som inte kommer att gå speciellt högt kan man få ca 70.000:- efter en tids försök. En gulbrun i samma kaliber (dvs ganska så dålig) får man erbjudanden på 150.000:- för utan att ens försöka sälja den!!men när det gäller detta snyggingar du nämner var mellan tummen och pekfingret ligger priset är dom snygga hästarna med ett annorlunda utseende dyrare än en vanlig brun 168 cm valack ?