Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Bör en arabhingst som används i ponnyaveln vara röntgad ua avseende dessa cystor? Hur vanligt är det och hur är ärftligheten? Är det...
2
Svar
33
· Visningar
5 415
Senast: juni_cool
·
M
Avel Finns det hästar som fått 50p på en premiering? Hur vanligt är det? Om ingen fått 50p, vilken poäng är den högsta i världen ngn häst...
2
Svar
39
· Visningar
4 271
Senast: Jejan
·
F
Avel Är det någon som kan beskriva hur man ser skillnaden mellan cysta och fosterblåsa på ultraljudet på 16-17 dygn?
Svar
11
· Visningar
2 151
Senast: QuickStar
·
Avel Jag har sedan ca en månad i min ägo en liten ponny som är reggad med okänd stam på både möderne och fäderne, trots kända föräldrar...
2
Svar
21
· Visningar
2 386
Senast: Dalatjej
·
Avel Har letat kompis till min fölunge iår men när jag väl hittade ett sto med föl så var inte stoet dräktigt och när de väl började leka...
Svar
5
· Visningar
907
Senast: Masse
·
Avel Ja, kan det bli bra? Stoet är e Rubinrot - Gassendi - Gaspari. Högrest, ganska rejäl modell, nöjdaktigt korrekt byggd och ok ben. 3...
2
Svar
29
· Visningar
3 973
Senast: lundsbo
·
Avel När gör de det? Hur ser det ut då? gärna bilder om ni har, mitt lilla stoföl 6 veckor gammal har börjat tappa päls fläckvis på olika...
2
Svar
24
· Visningar
10 245
Senast: Sar
·
S
Avel Sitter o läser mig in på rasen Russ o kikar på hingstarna o det jag förvånas över är poängen de presenterar på hingstlistan... vissa har...
Svar
6
· Visningar
1 118
Senast: Svanhild
·
C
Avel Är det någon som vet något om den tyska hingsten Literat? Skriv allt ni vet :bump: En fråga till; har holsteiner förbundet någon hemsida...
Svar
3
· Visningar
1 841
Senast: KickiH
·
C
Avel Kopierat från tidningenridsport.se ASVH och Flyinge ordnar elitfölauktion " I anslutning till Riksfölutställningen på Flyinge...
Svar
2
· Visningar
999
Senast: Bellini
·
Avel Master är nu rankad som nummer sju bland dressyrförärvarna i världen, enligt den nya rankningen för 2007. Källa: Ridsport Lite...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 805
Senast: pastejja
·
F
Avel Hej!Är nyfiken,hur är stamboken upplagd,både för hingstar och ston? Vad menas mmed t.ex grundstambok avd 1? MVH Ylva
Svar
2
· Visningar
1 455
Senast: Snefnugg
·
Avel Eller något annat? Hastigt och lustigt har jag starkt börjat fundera på att betäcka mitt sto då min åring fick avlivas i början av...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 666
Senast: pastejja
·
H
Avel Går det att få tag på dessa hingstar nu för tiden? Hur mkt får man hosta upp isåfall? ;) Vill GÄRNA ha ett litet heartbreaker...
2
Svar
21
· Visningar
2 652
Senast: Svalenius
·
N
Avel Undrar om det är någon mer här som varit med om att stoet en vecka efter betäckning kissat väldigt ofta? Idag då dottern red kissade...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 478
Senast: Antiqua
·
G
Avel Ett föl jag känner till är fött i december -06. Ofrivillig betäckning kan man kanske kalla det :p Men jag undrar vad man ska skriva i...
Svar
2
· Visningar
947
Senast: majola
·
Avel Efterosm jag funderar på att betäcka mitt sto nästa år så vill jag ha koll på sakerna redan nu. HUr många dagar brunstar ett sto och...
Svar
1
· Visningar
857
Senast: Görel
·
Avel Fick för en vecka sedan diagnosen bristning i sträcksenan på vår nu 3 veckor gamla fölunge, och han har nu fått boxvila i 4-6 veckor...
Svar
8
· Visningar
1 763
Senast: Annanaz
·
Avel Stämmer det att ston som är lite skarpa och omedgörliga blir lugnare och mer lätthanterliga efter att de fått föl? Är mest bara nyfiken...
Svar
16
· Visningar
2 880
Senast: Mysaan
·
Avel 20 år sedan jag visade häst vid premiering med föl, minns ingenting av det. Frågar nu Er experter på forumet om vad som sker på en...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: Curant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka