Rambo, Black Coffee eller Channon.

Sv: Rambo, Black Coffee eller Channon.

Vi har en underbar 3-åring i vårt stall e Richfield som gick 3-års på Flyinge nyligen. HOn har en fantastisk balans och jag tycker hon är perfekt, även om hon är lite liten (under 160).

Vi har en Ramboavkomma också, den har betydligt längre rygg än hästen ovan.

Nyaste fölet i stallet är e Hermes och blir tydligen en isabell.

Du gör det ju inte lättare för mig. :eek:

Funderar lite på kennedy också nu....

På listan:
Rambo (litet?)
Black Coffee
Channon :love:
Richfield
Kennedy

Jag gillar ju då Figaro R och hade nog funderat på honom åt ditt sto.
Vårat sto fick föl efter honom i år ( tyvärr dog det) och det var väldigt långbent och väldigt stort så mankhöjden hade nog slutat på 170 +. Till nästa år blir det F igen. Blodet är ju enligt proffsen ett av dom bättre vad det gäller ridbarhet...

Har hälsat på F och han är väldigt kelen:love:

Vet inte om detta kan vara till någon hjälp. Men här kommer bilder på två syskon bägge hingstar och tagna på deras treårstest
Bild 1 är stammen Lambourghini - National Zenith XX och på bild 2 är det Black Coffee - National Zenith XX de har med andra ord samma mamma. Det kanske kan vara en vägledning till vad man kan förvänta sig av avkomman.

Bild 1 Lexus
Lexus025.jpg

Bild 2 Belsebub
Belsebub3rstonoBatte018.jpg

Hör inte till tråden men vad fin din häst efter Black Coffe är :d Söt svans, ser ut att vara i två nyanser, häftigt!

Tack så mycket :bow:
Det är det solblekta ända sen fölsvansen som forfarande finns kvar som gör att den blir tvåfärgad ;) Han är annars helt svart som pappa.

Helt klart Channon har själv betäckt med honom i år, hade en 1 åring efter channon men som jag tyvärr fick ta bort i höstas pga skada. Han var riktigt fin, ska försöka lägga in en bild, jag brukar inte tro mycket på unghästar men den åringen var helt klart ett grand prix ämne, även uppfödaren trodde väldigt mycket på denna avkomma den bästa hon haft och hon har hållt på med avel i många många år.

Vad har du tänkt att jag ska göra med Channon?
Betäcka mina hingstar?

Ett tips i fortsättningen för att det ska bli enklare att tolka inläggen är att antingen klicka på en svarsknapp i det svar du vill svara på eller om man tar det senaste och inte direkt svarar/kommentarer det skriv *kl* = knapplån.

Betäcka mina hingstar?

Ett tips i fortsättningen för att det ska bli enklare att tolka inläggen är att antingen klicka på en svarsknapp i det svar du vill svara på eller om man tar det senaste och inte direkt svarar/kommentarer det skriv *kl* = knapplån.

Baksmälla eller PMS med denna retlighet ?

Har själv mycket svårt med dessa knappar på Buke:crazy:

Hur som helst så är jag lite nyfiken på vad Black Coffee avkomman fick på 3 års testet ?

Och vad har han förbättrat på din vackra pålle som inte kommer från stoet ?

Glad midsommar Mia :)

Jag kommer inte ihåg vad han fick, men det var inte det mest lysande han gjort. Papperna finns där han är för försäljning så jag kan inte titta efter heller. Men det Coffee gett som inte stoet har är det långlinjerade och mer långbenta. Plus att avkomman i ridningen har en helt annan naturlig resning är stoet. Stoet är själv mer lik Lambourghini avkomman i typen.

Oki har du sett detta på fler avkommor att de blivit mer långbenta och med resningen ?

Har titta själv på honom .

Mvh Mia

Jag har ju själv fått te stycken. Två som är tre i år och en som är en månad. Men alla verkar bli långbenta/högställda.
Resningen är jag mer osäker på. De syns bara på hingst när han rids och han är den ende av dem som jag sett riden.

Jag hade använt mig av Channon.
Du får lång hals, en bra resning, mkt bra rörelser, och ett fantastiskt temperament.
Jag har själv en ett åring, efter honom.:love:
Han är ädel, snygg, med fantastiska rörelser. Tysk mamma.
Fick 50 poäng på fölvisningen med 10 i traven av Heimdahl, förra året.
Jag har även en annan ett åring, han är också efter Channon. Med svensk halvblod som mamma.:love:
Stor med mkt resning, mkt bra rörelser, men ägs inte utav mig.
Skicka mig din e-mail adress, så får du bilder av mig.

Betäcka mina hingstar?

Förlåt mig då, det var ju inte ditt inlägg jag skulle svara på, alla kan väl göra fel eller :confused:

Jag hade använt mig av Channon.
Du får lång hals, en bra resning, mkt bra rörelser, och ett fantastiskt temperament.
Jag har själv en ett åring, efter honom.:love:
Han är ädel, snygg, med fantastiska rörelser. Tysk mamma.
Fick 50 poäng på fölvisningen med 10 i traven av Heimdahl, förra året.
Jag har även en annan ett åring, han är också efter Channon. Med svensk halvblod som mamma.:love:
Stor med mkt resning, mkt bra rörelser, men ägs inte utav mig.
Skicka mig din e-mail adress, så får du bilder av mig.

Håller helt och hållet med dig. Tror jag har sett din avkomma i en annan tråd.:laugh:

Jag tipsar om Skovens Rafael, som är helt otrolig!
Dessutom är jag inte säker på om han finns på semin nästa år, så ta chansen. En hingst som förenar allt och verkligen är i ropet. Har själv mycket resning och bra exteriör, bästa tänkbara gångarter.

Verkar verkligen som en trevlig hingst! Men 5000 vid språng + 5500 vid 90-dagars dräktighet går jag inte med på.

För övrigt:
Sambon är inte överförtjust i idén så jag funderar ett tag. Får helt enkelt bli en sen betäckning om så blir fallet. Lutar mest åt Channon just nu.

enligt BLUP-statistiken lämnar han smått, men jag har också sett flera fina Ramboavkommor av god storlek. Stoet som vann kungakannna i år ska betäckas med Rambo, hennes mamma har fått en Ramboavkomma i år som är fantastiskt fin och hon är ombetäckt med Rambo. Tror att det är en underskattad hingst, på grund av att han svenskstammad.

Förlåt!

Tog några bilder på Richfield-avkomman i stallet idag när jag var ute på promenad. Genast kom hon fram och började gosa... Jag önskar jag hade råd att köpa henne OCH hade kunskapen att ta hand om en unghäst...

P6220111.jpg

P6220110.jpg

158 var hon visst enligt bedömningen såg jag.

Rambohästen i förgrunden, kanske ingen bra bild, men den fick riktigt fina omdömen på sitt 3-årstest i fjor (Klass I heter det va?):
P6220108.jpg

Senast ändrad:

Här är en sammanfattning från 3-årstesten i Skåne 2008 på ett par av hingstarna som kommit upp:

Dressyr

Black Coffee
H 163 cm 777666=39
S 166 cm 787887=45

Lambourgini
S 160 cm 877778=44
S 164 cm 886778=44
S 158 cm 778777=43
S 155 cm 677778=42

Rambo
H 166 cm 888888=48
H 163 cm 878898=48
H 168 cm 877878=45

Hoppning

Black Coffee
H 163 cm 777656=38
S 166 cm 787778=44

Lambourgini
S 160 cm 877888=46
S 164 cm 886887=45
S 158 cm 778777=43
S 155 cm 677877=42

Rambo
H 166 cm 888888=48
H 168 cm 877877=44
H 163 cm 878855=41

Liknande trådar

Avel Jag sliter mitt hår. Tredje gången jag går i betäckartankar. Kanske är tredje gången gillt som gäller? Båda gångerna tidigare jag tänkt...
Svar
13
· Visningar
1 898
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka