Tappar fölpälsen???

Sv: Tappar fölpälsen???

När jag vart på fölmönstring har de flesta föl varit tufsiga i olika grad. Det är värre för de som är inne i en växtperiod och inte kan röra sig så bra som de egentligen gör. På en visning ja var på kommenterade domaren att det var synd om fölen som var i en viss ålder, minns inte vilken, för de var oftast överbyggda och kunde inte visa upp sig från sin bästa sida.

*kl*

Så här mkt päls har min prins tappat, han är 3 månader på bilderna (tagna igår) Han kommer bli svart när han tappat all fölpäls =)

DSCF2748.jpg

DSCF2757.jpg

DSCF2749.jpg

//Diana

Så söta alla bebisar e =) min kolsvarta lilla älskling börjar blir gråhårig *ler* så han blir skimmel ändå.. fats d espelar ingen roll han e världens underbaraste ändå.

Min tosing har ändrats så här:

någon dag gammal:
IMG_1206.jpg

7 veckor:
IMG_2023.jpg

10 veckor (efter regn)
Sommaren08077.jpg

13100.jpg

och vid tre månader:
25-7001.jpg

Så här ser Ceasar ut nu vid 2 mån ålder, var stålgrå vid födseln. Man ser att det regnat på hans rygg men baken är så mörk nu.

080702-08071159.jpg

Ngn dag gammal
080508vackrastivrlden36-1.jpg

På huvudet har det komit väldigt kort hårrem, på baken har det svarta mer växt in i den grå (numera gulaktiga) färgen.

Liknande trådar

Katthälsa Tacksam för hjälp! Min katt har tappat päls över stora delar på kroppen, såren vätskar gul vätska och hon slickar sig konstant. Jag är...
Svar
14
· Visningar
1 940
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 820
Senast: fixi
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 080
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 168

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka