Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Eftersom jag redan är klar med årets betäckningar så är jag inne på nästa års betäckningssäsong :D Stoet ovan ska då betäckas och jag...
2
Svar
36
· Visningar
2 944
Senast: Sar
·
Avel Hej! Jag har funderingar på att betäcka mitt travarsto med en PRE-hingst. Tänkte fråga alla kunniga vad ni tycker om detta utifrån hur...
Svar
3
· Visningar
861
Senast: cello
·
Avel Hur vanlig är den? Den förekommer väl ibland? (Fanns en hingst på topnivå, brun kropp, svarta ben och svans med grå man). Finns det...
Svar
1
· Visningar
865
Senast: Madick
·
G
Avel Hej ! behöver råd o tips hur man köper ett föl som uppfödaren vill ha avelsrätt på ett föl på i framtiden. Det är ju rätt vanligt inom...
Svar
17
· Visningar
2 160
Senast: QuickStar
·
Avel Tycker ni att det är stor skillnad på dessa föl förutom att det skiljer ca 2 månader. Jag menar hull etc Den första är snart...
Svar
8
· Visningar
1 715
Senast: flickancarra
·
Avel Hej. Ngn som vet nått om en hingst som heter nått på 4... Ska finnas flera avkommor som åxå börjar på 4.... Vet en som är skäck...
2
Svar
26
· Visningar
3 165
Senast: SuperSunshine
·
Avel Min lilla fick 8 och 8,5 rakt igenom vad jag har förstått när hon visades som fölis i Tyskland. Men jag har hört att man inte har...
Svar
3
· Visningar
1 261
Senast: Morran
·
Avel Ja, vad skulle ni välaj för hingst till detta sto? Pamela U:Ramina E:Pargus Född 2000, diplom sto vid 3års ålder...En häst med...
Svar
4
· Visningar
922
Senast: Mabuse
·
J
Avel Hallå! vet någon lite om dessa hingstar??? tacksam för svar :D både med och utan bilder på dem :) :banana::bump:
Svar
5
· Visningar
1 843
Senast: Jessie14
·
Avel Är det någon som vet hur det går för Rosevelt i år? Han skulle väl "testas" i år för att se om dräktighets procenten blir bättre än...
Svar
8
· Visningar
1 241
Senast: EHME
·
F
Avel Hej! Vi har funderingar på att låta betäcka ett sto, antingen nu i år eller nästa. Vi har spånat i flera veckor och har nu kommit...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 760
Senast: elle12
·
H
Avel Man kan säga att jag är i lite chock tillstånd. Billig hingst akut! Jag söker snarast en hingst till bra pris att betäcka mitt sto...
Svar
15
· Visningar
1 566
Avel Diskussionen dyker upp under många andra rubriker som handlar om specifika fall. Startar därför en tråd som handlar om ämnet rent...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
15 033
Senast: pastejja
·
Avel Mitt sto brunstade när hon kom till mig förra söndagen (5/7) trodde i går att hon hade slutat brunsta men det har hon alltså inte...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: Mysaan
·
F
Avel Hejsan allihopa jag har småfunderingar på att leasa ett sto som en bekant äger och betäcke henne med just lome elden. vart får jag...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: juvelen
·
Avel Lite nyfiken på denna stambok, vad krävs egentligen för att få en hingst godkänd där? Fungerar det som här ungefär? /U
Svar
1
· Visningar
1 145
Senast: pastejja
·
Avel Finns det ens? Är det så att stoföl inte behöver det som hingstföl? Nu menar jag inte psykiskt utan fysiskt. Stofölsägare måste ju också...
Svar
19
· Visningar
1 429
Senast: Bellini
·
Avel Är det någon som vet om det går att se vad det blir för kön på fölet om man gör ett sent ultraljud? Och när isåfall ska man göra det...
Svar
2
· Visningar
2 314
Senast: Grandezza
·
Avel Jag har ett sto som konstaterats dräktigt nu,och vill teckna en försäkring. Men jag har ingen koll alls vad som finns. Vad ska man ha?
Svar
5
· Visningar
797
Senast: QuickStar
·
B
Avel Sitter och funderar över olika äldre hingstar som gett bra avkommor. En av dem är Martini och min fråga är om någon vet om han är i avel...
Svar
12
· Visningar
1 399
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka