Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul att du fått dräktigt!Han går som Blue Hors Zack hos ASVH, iallafall i det namnet han löst licens.
/bonzie som väntar föl e honom u en helsyster till Bolero 897 nästa år om allt går vägen, vårt sto tog sig på en seminering i år så dräktigheten verkar god.
Develino måste jag titta på igen. Don Romantic tävlar han något? Eller varför hör man aldrig om några sportsliga resultat från honom?Aha. Var inne och tittade lite på Blue Hors, och vad skulle du tycka om Don Romantic eller Develino? Sonen är lite ädlare och har mer hoppblod i sig, men pappan har ju visat mer i aveln.
Jag är fortfarande nyfiken på hur du skulle beskriva en lite mer linjerad häst?Smaken är som baken delad!!
Men jag hade använt mig utav en hingst som ger mer luft under magen, och lite mer linjer.
Och jag kan bara ge råd, ifrån de hingstar jag själv har använt mig utav.
Varför inte en ren Trakehner hingst, eller Channon.
Tack för infon! Jag tycker också att hingsten är fin!Läste i en intervju med Andreas Helgstrand att han ansåg hingsten för den bästa häst han haft, men att han hade något nackproblem som gjorde att han hade svårt att böja huvudet till vänster. Det var ett ganska nytt problem då (2005), så de hoppades komma tillrätta med det. Det kan ju vara så att de inte kunnat ordna till honom, och att han därför inte tävlar. Men han rör sig väldigt fint under ryttare, tycker jag. Stammen är också mycket trevlig, i mitt tycke.
Kul! Ibland ska man ha lite tur ocksåHon stod på Gurresta, prickade in brunsten lagom till nationaldagen då det ej gick att få skick, men vi hade tur att hon stod kvar med ägg på måndagen, semin tisdag, onsdag klar och sen dräktig på både 17 och 30 dygn.
Undrar hur det går för alla andras betäckningstankar inför nästa år? Är det fler som är klara med årets betäckningar och nu istället är inne på 2009 års betäckningssäsong?
Famna som är på bilderna ovan funderar jag på att testa Zack/Zagreb på. Eller Insterburg.
Florence skulle jag vilja testa Diarado på.
High Speed går ev. till Eurocommerce Berlin.
Hur funderar ni andra kring era ston?
Du är ungefär lika snabb med dina betäckningstankar som jagNästa år?! HA! jag har redan bokat hingst till sto fölet jag fick i år...hon ska alltså betäckas som 3 åring.. om 3 år...
![]()
Vem hade du betäckt henne med?OM Grållan inte blir dräktig i år så ska hon betäckas om nästa år, med vad är ännu väldigt osäkert men jag spanar lite...
Själv har jag ett sto dräktigt med BH Leredo, en dressyrhingst med hoppstam, e. Leandro ( e. Landgraf)-Rafa-L-Triumph. Så här kunde han nog gå hur länge som helst http://www.dropshots.com/Horses2#albums/BlueHors-08/2008-04-05/15:26:20
Du är ungefär lika snabb med dina betäckningstankar som jag
Vem hade du betäckt henne med?
Då är det bara att hålla tummarna då!Koll den 3/8, mycket spänd väntan![]()
Lenadro däremot- var läcker! Kul med hoppstammade hingstar som har bra gångarter! Tänk om vi kunde få fram lite nya "gångartshingstar" ur våra hoppstammade hingstar - då skulle vi få en större bredd på gångartsblodet....