Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Avel Nu vet jag inte om den här tråden hamnade rätt... Jag skulle vilja veta lite mer ang. om blups indexprofiler och poängen vid...
Svar
6
· Visningar
1 229
Senast: Hanna
·
Avel Förra tisdagen fölade vårt fullblodssto Piggelina e Precocious, efter en tids matvägran, jätteödem, svullna ben och en enorm mage. Det...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 581
Senast: sheerona
·
Avel Sitter dagligen och förundras över den som det verkar totala okunskap om den växande unghästen som hela tiden visar sig i de olika...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
9 553
Senast: JustMe
·
Avel Vi har nu letat ett tag efter en trevlig häst att lulla på i skogen och ev ta nått föl på.. Vi har nu hittat den med D lilla extra. Men...
Svar
12
· Visningar
1 045
Senast: Görel
·
Avel Har läst lite snabbt på svenska russavelsföreningens hemsida, och som jag förstått det så är det först någon föruttagning, och därifrån...
Svar
6
· Visningar
943
Senast: vilse
·
S
Avel Undrar lite hur man skriver i ett kontrakt där man säljer ett dräktigt sto men vill återta fölet? Vad ska man skriva in i kontraktet o...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: Svanhild
·
E
Avel Jag har ett sto e Labrador ue Sombredo som jag tänkte betäcka för att få fram en mer dressyrinriktad häst. Några förslag?? Jag gillar...
Svar
1
· Visningar
905
·
Avel Jag undrar hur ni ställer er till att det avlas på hästar med sommareksem? Inom islandhästar så får man ju inte en hingst godkänd om...
2
Svar
35
· Visningar
3 066
Senast: misen
·
Avel Jag som ovanskriften säger så har jag köpt en dressyrhäst,men mina kunskaper både i goole och dressyrstammar är begränsade :o Hon...
Svar
7
· Visningar
1 203
Senast: KickiH
·
Avel som liknar vårat blup? Så så att man kan se om hästen är visad och haft avkommor m.m Har nämligen 1 sto som jag vet haft föl, men...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Behati
·
Avel Vet inte om jag ska betäcka mitt sto eller inte det är ett 4årigt holsteinersto e: Landmann(landel-cordelabryere)...
Svar
8
· Visningar
1 639
Senast: Nislanka
·
Avel Det är så att jag väntar mitt första föl som uppfödare och idag fick jag ett brev från hingsthållaren med registreringsansökan,och på...
2
Svar
27
· Visningar
3 016
Senast: SeagirlM
·
Avel Finns det att få tag på honom eller han samlades inte??
Svar
3
· Visningar
942
Senast: KickiH
·
Avel Satt här och funderade, med tanke på att stona renar sig på fölbrunsten, är det alltså så att skvättandet får dem att rena ut vätska ur...
Svar
5
· Visningar
3 844
Senast: gylle
·
Avel Minst sagt förbryllad här, stoet jag sprutade igång (hade inte kommit igång att brunsta alls iår) tidigare som sedan hade en lång brunst...
Svar
14
· Visningar
2 343
Senast: rebus
·
J
Avel Hej. Någon som har något bra tips på vilken hingst jag ska välja till mitt sto Diva (36)...
Svar
1
· Visningar
671
·
Z
Avel hej, jag undrade en sak. om jag skulle betäcka mitt sto med en icke-godkänd hingst skulle ju avkomman få grå papper. men om hingsten...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: Zimzalabim
·
W
Avel Får man mindre betalt för en skäck med samma meriter som en likvärdig fux/brun/svat häst? Ni som avlar- har ni någon uppfattning om...
Svar
5
· Visningar
1 070
Senast: ameo
·
S
Avel Jag ska betäcka mitt sto med en utvald hingst men har sett på ASVH:s sida att han toppar statistiken beträffande att ge stora avkommor...
Svar
18
· Visningar
1 737
Senast: Silligrid
·
Avel Hej, Är det någon som vet något om hingsten Distinctly North xx? Ja, allt egentligen, utseende, sätt och prestation, eller något iaf...
Svar
3
· Visningar
929
Senast: Anna Lilja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka