Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Sitter och kollar lite på Talinums avkommor - min syster har fött upp två. Ett sto som betäcks i år för första gången och en hingst...
Svar
5
· Visningar
1 052
Senast: Nittionio
·
Avel Å det är jättejobbigt :( . Eller, det är kul att hon äntligen är hos hingsten!! Men... jag har henne ju inte nära... :o Jag ska ringa...
Svar
15
· Visningar
1 295
Senast: ecila
·
L
Avel Hej!:) Försökt att söka efter liknade länkar, men är inte så haj på datorer.. Hur ska man gå tillväga när man vill visa upp sitt...
Svar
11
· Visningar
1 757
Senast: rebeckasff
·
A
Avel Igenom det nya directive från EU domstol har Svenska Avels Förbundet igen att rätt att stampla avels förbud i Paintg Häster Pass för de...
2
Svar
39
· Visningar
3 033
Senast: amkm
·
Avel En av mina ponnyer står för tillfället ofräsch. Då har ju tankar kommit på att betäcka henne igen så hon inte står "sysslolös". (Hon...
Svar
9
· Visningar
1 331
Senast: ameo
·
G
Avel Kanske en korkad fråga, men har ni haft fullt normala brunster den här säsongen? Jag har haft två ston här på betäckning som brunstat i...
Svar
18
· Visningar
1 810
Senast: Mitrolle
·
Avel Finns det någon forskning på hur mycket ett föl ligger och sover? Och hur det minskar med åldern? Någon som vet? Eller någon som har...
Svar
3
· Visningar
5 473
Senast: pemi
·
Avel Vad har han gett för avkommor? Har han några avkommor som presterat något? Temperament? Ska titta på ett sto efter honom (ue Furioso...
Svar
3
· Visningar
669
Senast: boccia
·
Avel Hejsan alla, nu är det så att förhoppningsvis kommer det att bli föl till 2009 men har hittat ett super sött 1års kbl sto, tror ni att...
Svar
2
· Visningar
712
Senast: Bellini
·
Avel Någon som vet hur Camaro M:s fertilitet är? Är han tillgänglig för avel helt och hållet eller är han ute och tävlar så att man får räkna...
Svar
13
· Visningar
1 600
Senast: Ramona
·
Avel Hur många procent av spermierna bör leva dagen efter när man kylt respektive fryst för att det ska vara någon idé att ens använda sig av...
Svar
3
· Visningar
1 025
Senast: pepinopre
·
Avel Hur länge tycker ni att en unghäst ska gå med jämnåriga i hagen? Hur viktigt är det? :)
Svar
14
· Visningar
1 453
Senast: Gisburne
·
Avel Har ett sto som jag är i valet och kvalet över om jag ska köpa... Hon har egna meriter, jag känner henne väl; svargheter och styrkor...
Svar
5
· Visningar
947
Senast: rebeckasff
·
L
Avel Har fått stoet skadat, hon behöver konvalescens. Tanken dyker då upp att betäcka henne i år så får hon den vila hon behöver. Hon är...
Svar
11
· Visningar
1 095
Senast: aicha
·
Avel Jag har ju en isabell, men det stämmer inte mot beskrivningen av isabell man kan läsa i böcker med mera. En isabell ska ju ha ljusgula...
2
Svar
20
· Visningar
3 342
Senast: MissFideli
·
Avel Hej! Jag är skitglad!! Jag kom precis hem från vet. med mitt sto där dom bekräftade att hon var dräktig!! Hon är på dygn 17 nu :) Jag...
Svar
12
· Visningar
1 732
Senast: kicket
·
E
Avel Jag går i lite funderingar att betäcka med honom i år. Har ni någon erfarenhet av hingsten själv eller av hans avkommor? Vore...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 186
Senast: WBanna
·
J
Avel Hur ser ni på den saken? Alltså om jag köper ett föl och tre år senare visar den sig ha en ärftlig (?) defekt borde jag informera...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: wolken fee
·
K
Avel En sak jag har funderat på nu ett tag är det här med linjeavel. Är inte det egentligen samma sak som inavel? och hur "tätt" är det...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 858
Senast: Faisy
·
N
Avel Letar efter info om min miniatyrhäst Freya. Var ska man vända sig - det finns ju ingen förening för såna. Kanske nån kan hjälpa...
Svar
3
· Visningar
1 253
Senast: Bubblie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka