Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Är det någon som har gamla bilder på Chirlon,helst från hans första år i aveln,bruksprovsbilder mm.Skulle gärna vilja se en bild från...
Svar
7
· Visningar
1 182
Senast: MoQ
·
M
Avel Mitt stoföl e Akribori är nu tre veckor och mäter 110cm vid rumpan... Är det en okej storlek tycker ni? Mamma är 159 cm och pappan är ju...
Svar
4
· Visningar
763
Senast: liden
·
Avel Nu ska jag ge mig in på ett helt nytt område som jag inte kan någonting alls om, nämligen avel! Jag har en svenskridponny som ska...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: Eldfuxen
·
M
Avel Någon som vet något om denna hingst? Dobel´s Cento?
Svar
5
· Visningar
911
Senast: Miss_Hanna
·
Avel Någon som vet mer om denna hingst? Tex är han godkänd? Allt jag vet är att han är snygg och rids av Per Sandgaard.:p Ska inte betäcka...
Svar
1
· Visningar
1 019
Senast: Görel
·
Avel Saxat från Ridsport "- Med Karl-Henrik Heimdahl får vi en avelschef som kan vidareutveckla Flyinges position på den svenska och...
Svar
6
· Visningar
1 146
Senast: kicket
·
F
Avel Jag är intresserad av en unghäst efter lusitanohingsten U-Two och undrar om någon här har sett honom "live" och kan berätta vad ni...
Svar
1
· Visningar
1 053
Senast: U-Two
·
Avel min häst är väldigt sur och tvär, lika med hennes dotter. har hört om andra hästar som är efter samma hingst som oxå är sura, tvära...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 850
Senast: Elegance
·
M
Avel Läste i senaste ridsport om unghästbedömningen av Hannoveraner, undrar om nån här vet mer om det? Jag köpte för ett halvår sedan ett...
Svar
7
· Visningar
1 194
Senast: Miaa
·
S
Avel Den 7-åriga danska avelshingsten Carson Ask (Equest Carnute - Caretino - Calypso I) har avlivats efter komplikationer som uppstod efter...
Svar
3
· Visningar
1 248
Senast: Svenskt
·
H
  • Låst
Avel hej undrar vad ni tycker om hingsten D-Day? hur hans avkommer brukar bli och om ni själva har någon häst efter honom? har själv ett sto...
Svar
3
· Visningar
958
Senast: house
·
Avel Mitt sto är e. Falleur - Gigolo - Judex ** Jag har sökt på forumet, googlat osv utan att hitta speciellt mycket information om stammen...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: Sinfonie
·
Avel Är ett sto på 17år som aldrig haft föl tidigare för gammal för att föla/bli dräktig?
2
Svar
22
· Visningar
1 969
Senast: slira
·
S
Avel Hej Jag ska betäcka mitt sto på seminstation som ligger ca 2 timmars körväg bort. Enligt ett ultraljud hos närbelägen veterinär så...
Svar
7
· Visningar
933
Senast: Bellini
·
Avel jag vet ju inte ännu om min häst är dräktig, ska ult om en vecka då det är dygn 18. men hon har ändrat beteende. hon är kelig, jag får...
2
Svar
34
· Visningar
6 007
Senast: Caress
·
Avel Jag ska försöka betäcka på 9:e i år. Tänkte åka med sto + föl nu under veckan (efter samråd med min station i morgon). Hur blir det på...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 561
Senast: CK
·
Avel hej, Jag har en fråga ang. ett föl som har stora juver med mjölk i! Är detta normalt? Fölet är ca 1 ½ månad gammal. Mamman har själv...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: mellan
·
Avel Hittar ingen tråd om detta.. Men jag har iaf ett sto som är ganksa stort själv plus att hennes avkommer växer raketfort och blir stora...
Svar
7
· Visningar
1 398
Senast: pastejja
·
E
Avel Precis som rubriken antyder funderar jag på Careme, sin ålder till trots - har en mkt intressant stam. Ngt som vet hur han är...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: Nittionio
·
Avel Det verkar som Danmark haft, hur är det m Tyskland? Holland? etc.? Jag var mest intresserad att se om det fanns lite filmsnuttar från...
Svar
2
· Visningar
777
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka