Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Kan man försäkra vid 45 dygn nu? Erbjuder alla bolag detta? Jag har en tjuvbetäckt dam som kan vara dräktig på 66 dygn, (jag kom på...
2
Svar
21
· Visningar
1 946
Senast: Alexandra_W
·
Avel Min kompis har precis köpt ett sto e. Gold Ferdl men när hag skulle hjälpa henne att hitta lite info om hingsten så visade det sig vara...
Svar
6
· Visningar
807
Senast: Baddy96
·
  • Låst
Avel Är det någon som har stamböckerna för fjordshästar som kan försöka hjälpa mig att hitta stammen på min häst? Hon är född 1996 och är...
2
Svar
21
· Visningar
4 065
Senast: ameo
·
F
Avel Hjesan. Har funderingar på att betäcka connemara ponnyn här hemma. Är intreserad av en gulbrun hingst med bra gångarter. finns det någon...
2
Svar
26
· Visningar
3 406
Senast: Ponny mamma
·
M
Avel En fråga som jag inte hittar något svar på. Fick frågan om det är okej att visa sin häst med westernhuvudlag och jag antar att det är...
Svar
5
· Visningar
884
Senast: Svanhild
·
Avel Vad anser ni som det bästa alternativet om ni letar hingst? dräktighets avgift eller levande föl avgift. Eller vilken är den absolut...
Svar
11
· Visningar
1 303
Senast: QuickStar
·
C
Avel Frågan gäller er som använder er av transporterad sperma där hingsten tappats dagen innan.
Svar
9
· Visningar
1 052
Senast: Faisy
·
E
Avel Planen är att betäcka mitt sto nästa år. Men med vad? Har tyvärr ingen bild än så länge men ska försöka fixa det. Lite info: fux sto...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: Ancor
·
Avel Det har redan varit fölchampionat på BlueHors i Danmark. Vi har ju en några av dessa danska hingstarna i avel i Sverige. Extra...
Svar
7
· Visningar
1 717
Senast: elle12
·
B
Avel Hej, jag har ett D-ponny sto på 11 år som är skimmel, hon har haft ett föl förut och jag tänkt ta ett föl på henne. MEN jag vill inte...
Svar
14
· Visningar
1 051
Senast: kem
·
L
Avel Jag skall försöka betäcka mitt 18-åriga sto. E: Bold Irish UE: Brisad 450 164cm i mankhöjd Vill helst få en häst med mer...
Svar
9
· Visningar
1 221
Senast: Centaur
·
T
Avel Har hört att om man kastrerar tidigt så blir hästen större. Är det en skröna eller ligger det något i det? Kan tänka att en valack...
Svar
11
· Visningar
1 944
Senast: Centaur
·
Avel Vad finns det för skäckhingstar här i landet egentligen? Det verkar finnas hur många skäckfärgade hästar som helst ute på tävlingar...
Svar
13
· Visningar
2 308
Senast: Zimzalabim
·
M
Avel Imorse ringde jag stuteriet igen och nu är de helt säkra på att Ibri är dräktig :banana: Idag är det dag 20 och det syntes tydligt...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: kicket
·
N
Avel Jag skall ställa ut min shettis för första gången. Hur går det till på en shettis utställning? Har tidigare endast ställt ut min arab...
Svar
4
· Visningar
991
Senast: tobbelobbe
·
W
Avel Om ni skulle köpa en D-ponny, hur mycket marginal skulle ni vilja ha på mkh för att försöka att undvika att den går över ponny måttet...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: wyntzi
·
Avel Kan det fortfarande heta svartskäck även om det finns gråa fläckar, alltså både svart, vit och grå? Man och svans är svart och vit :idea:
Svar
4
· Visningar
746
Senast: Amore
·
V
Avel nu behöver jag lite råd från alla kunniga hår på buke :). så här ligger det till.... mitt kära lilla sto vill inte alls som jag.... har...
2
Svar
31
· Visningar
2 170
Senast: CK
·
Avel Jag undrar om ni som avlar får avelsverksamheten att gå runt? Eller kanske går ni + eller - ? Vad föder ni upp och i vilken skala...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: Mitrolle
·
J
Avel Jag har ett danskt "hbl" e: Kawango ee:Ibikus ue:Nevada uee:Corso Vet någon någonting om dessa hästar så vore jag superglad! Min kille...
Svar
16
· Visningar
1 337
Senast: jossssan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka