Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel Fy vad jobbigt och nervöst det är att vänta.... Har sto med föl på semin. Stoet är semin. med Sandreo och kolaldes i går på 15:e...
Svar
6
· Visningar
932
Senast: Tabitha
·
T
Avel Funderar på att till nästa år eventuellt ta ett föl på mitt kallblodstravarsto om allt vill sig väl. (Blir mitt allra första föl i så...
Svar
8
· Visningar
1 643
Senast: Tuva-Li
·
Avel Hej! Jag ska kolla om min ponny är dräktig, vi åker till vet imorgon:bump: Jag är helt nybörjare på området:angel: Vad bör man...
Svar
5
· Visningar
1 476
Senast: Presto
·
Avel Ja som överskriften säger. när kan man sätta ut en saltsten i hagen där det går föl?? Min kille är nu snart 8 veckor och går ihop med...
Svar
11
· Visningar
2 222
Senast: Mitrolle
·
M
Avel har itne varit här på läänge eftersom min häst är bortrest..saknar henne massor. Men nu har jag ett problem som jag gärna vill ha lite...
Svar
3
· Visningar
955
Senast: Maiyah
·
Avel Nån som vet vad för raser man mest använder att korsa med i Lettland? Med kallblodstyp helst då. Har hittat lite information om...
Svar
1
· Visningar
827
Senast: flickancarra
·
S
Avel Jag har en häst som är importerad från frankrike. Han har bara svenska papper och därför vet vi varken ras eller stam. Han har en...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: Martenix
·
Avel Hoppas tråden ligger på rätt ställe . det handlar ju inte om vilken färg en häst ska få utan vad det är för färg :) Ett av mina...
2
Svar
36
· Visningar
4 147
Senast: Stollan
·
Avel Ja idag fick jag se honom live på träning och jag måste nog säga att han växt till sig enormt sedan sist jag såg honom dvs bruksproven...
Svar
5
· Visningar
945
Senast: xaheena
·
J
Avel Hej, vill höra om någon varit med om liknande...Min hingstunge som är 3 veckor mådde hur bra som helst kl 19 i går kväll. Vid 20,30...
Svar
2
· Visningar
2 037
Senast: A-K.Eng
·
Avel Jag har en 17 årig d-ponny och jag står i valet och kvalet om jag ska betäcka henne nu. Det är så att hon är skadad och eventuellt...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 193
Senast: fijja
·
Avel Läste Ridsport som kom i går och såg då underbart fine Svante, SM-tvåa i fälttävlan och Ardennerkorsning. Här hemma har jag en...
2
Svar
30
· Visningar
4 315
Senast: boccia
·
Avel Jag har nu bestämt mig för att ta ett föl efter mitt sto Lapalisse (Voltaire U. Urbinella Ue. Urbino UUE. Toddhurst xx)o vill...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 996
Senast: Zephia
·
G
Avel Mitt sto har på 3 försök inte burit fram något föl trots att hon har varit dräktig enligt UL. Nu är hon 9 år gammal och jag vill komma...
2
Svar
31
· Visningar
2 701
Senast: Gisburne
·
J
Avel Vad kan ni berätta om hingstarna; Odar, Rapid och Lipton? I största allmänhet, statistik, exteriör, hur det ser ut på avkommesidan...
Svar
9
· Visningar
1 354
Senast: Salaterka
·
S
Avel Följande frågor har jag skickat till dem. Men tänkte att det säkert finns massor här som kan svaren och man vet väl aldrig när en ASVH...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 918
Senast: Crizzie
·
Avel Har lite frågor ang detta, har sökt efter svar här men skapar nu en ny tråd... Hur går det till om man vill betäcla med en import hingst...
Svar
3
· Visningar
936
Avel Snälla kära bukare med avelsvana, det vore verkligen supersnällt om ni kunde svara på mina frågor för nu är jag en ruskigt orolig...
Svar
14
· Visningar
2 328
Senast: elfi
·
B
Avel Jag har ett litet tanke problem. Mitt tilltänkta hingstval står 65 mil bort. Hingst ägaren vill inte ha kvar stoet mer än tills hon är...
Svar
8
· Visningar
955
Senast: Bell
·
Avel Kan någon hjälpa mig.. För 3 år sedan så betäcktes vårat trav sto med en arab hingst. vi fick med oss massa papper hem som skulle...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: QuickStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka