Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag funderar starkt på att ta ett föl efter mitt fullblodssto nästa år, MEN, när är man redo? När man läser på buke så får man ju läsa...
2
Svar
22
· Visningar
3 606
Senast: Messy
·
E
Avel Jag har inte ens ett sto än, men går i seriösa tankar på att skaffa ett ganska snart och betäcka till sommaren. Och i hingstväg har...
Svar
13
· Visningar
1 873
Senast: elof01
·
P
Avel Undrar om det är någon som har svaret på min fråga gällande 9-dygnsbrunst. Mitt sto fölade natten till den 17/6, fick ett stoföl, både...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Mitrolle
·
Avel Har alltså fått föl, sänt in rapport till hingstägaren och det e betalt o klart. Men vad händer härnäst?? (halvblod) Kommer jag få...
2
Svar
20
· Visningar
1 532
Senast: EmblaAsk
·
Avel Jag undrar om det kan finnas ett samband mellan att ett sto blir stel i bakdelen (tar lite kortare steg, stor svängradie) och att hon är...
Svar
3
· Visningar
988
Senast: kem
·
Avel Sitter och funderar lite på upplägget för mitt sto och började fundera på hur känsliga är de egentligen innan den sk "känsliga perioden"...
Svar
12
· Visningar
1 356
Senast: gylle
·
  • Låst
Avel Mitt sto har stora vaxproppar, men mjölken är helt genomskinlig! Hur vanligt är det att stoet fölar utan att mjölken ändrar färg? maria
Svar
3
· Visningar
847
Senast: ameo
·
  • Låst
Avel Hejsan alla där ute!:laugh: Har en fråga, om man skulle betäcka ett sto som är brunt ,med en hingst som är skäck ,och att fölet blir...
Svar
1
· Visningar
833
Senast: ameo
·
Avel Upptäckte idag att mitt sto har som en fyrkantig bula nån decimeter framför juvret, lite likadant på andra sidan. Vad kan det vara...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 453
Senast: flickancarra
·
Avel Har "blivit med" ett Oldenburgerföl på 4 veckor. Vet ingenting om stambok odyl. Mamman är registrerad i Tyskland och fadern är...
Svar
2
· Visningar
2 455
Senast: KickiH
·
Avel Vilka hingstar har ni hört talas om i år att de har bra kvalitét på sperman? Förutom det har jag ett par andra krav :o Hopp eller...
2
Svar
23
· Visningar
2 828
Senast: stommen
·
E
Avel Någon som fått ett sk ballerinaföl?? Dvs fölet får inte fram och kan stödja på hoven utan hamnar på framsidan på kotan. Jag fick ett föl...
2
Svar
20
· Visningar
8 547
Senast: Eufemia
·
S
Avel Någon som har erfarenhet av denna schockemöhle-ägda hingst e. Chambertin-Contender? Sett honom på S DVD och tycker han ser väldigt...
Svar
1
· Visningar
1 106
Senast: imelda
·
B
Avel Ni som har avkommor efter Qalle. Vad har ni fått för poäng och kritik. Är mycket intresserad av det.
2 3
Svar
41
· Visningar
6 219
Senast: flugskit
·
B
Avel Jag har ett hoppsto som fått 4 föl (e:Landor S, Al Cantino, Quite Easy och Aerline H) och vips så fick stoets ägare hjänblödning...
Svar
9
· Visningar
1 097
Senast: belsebub3
·
Avel Vilken hingst ska jag använda till mitt sto? Stoet är e.Midt-West-Ibi-Light och ue. Falleur. Har ett ganska vasst temperament så...
2
Svar
24
· Visningar
2 867
Senast: Fiorano
·
F
Avel Vad skulle ni välja för hingst till ett sto på 165? Hon hoppar helt ok upp till 135 (har inte kommit längre), har 8 mässiga gångarter...
Svar
3
· Visningar
719
Senast: cirkus
·
Avel Vad tycker ni man skall lägga på ett sto med följande stam: Secret Destination** - Northern Horizon** Jag vill ju avla mot...
2
Svar
24
· Visningar
3 981
Senast: rubytoo
·
Avel Frågar å min grannes vägnar, hon köpte för 3 år sedan ett fullblodssto (Ally är nu 16) som hon betäckt 2 ggr. Det blev ett fint stoföl...
2
Svar
20
· Visningar
2 048
Senast: wolken fee
·
M
Avel Jag har spanat in en fin donna som jag funderar på att lägga ner tid och pengar på. Hon ska enligt uppgift vara av Holländskt ursprung...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka