Vilken hingst ska jag använda?

Sv: Vilken hingst ska jag använda?

jag skall antagligen köpa ett sto e. Midt West Ibi Light. Ger bra hopphästar vad jag förstår. Hon är en riktigt bra hopphäst med bra prestationer iallafall.

Har "dåliga" ben men har aldrig haft problem av det o ej fört det vidare till sina föl. En gick 3 års nu med 9a på typ. 8a el 7a på ben.

Vad blev det på ditt sto?

Nu har jag bestämt mig för att använda Bocelli.

Hon är nu inseminerad och klar för tillfället. Ska dit igen om 14 dagar för dräktighets koll. Håller tummarna för att hon är dräktig.

jag skall antagligen köpa ett sto e. Midt West Ibi Light. Ger bra hopphästar vad jag förstår. Hon är en riktigt bra hopphäst med bra prestationer iallafall.

Har "dåliga" ben men har aldrig haft problem av det o ej fört det vidare till sina föl. En gick 3 års nu med 9a på typ. 8a el 7a på ben.

Vad blev det på ditt sto?

Jo, det gick väl bra.
Tyvärr fick hon en 7:a på ben, men detta beror på att hon har haft en det otur i sitt liv. När hon var 1 månad gammal bröt hon hovbenet, den hoven är nu något mindre än den andra. Hon har även fått en piphas. ( som nu knappt syns) Men var större vid treårstestet vilket gör att hon såg sladdrig ut i hasen.

Är nöjd med de andra poängen, då hon fick 8:or och 9:or på gångarterna och jag har fött upp henne för att tävla dressyr, så det bådar gott inför framtiden.

En otroligt trevlig häst med mycket go´och arbetsvilja. Hoppas att hon blir minst lika bra som sin mamma gärna bättre.

Vilken hingst ska jag använda till mitt sto?
Stoet är e.Midt-West-Ibi-Light och ue. Falleur.
Har ett ganska vasst temperament så behöver en lugn hingst.
Har haft ett föl e. Biggles. Blev mycket bra.

Några förslag på vilken hingst som jag kan använda?
Funderar kanske på Nobel. Kanske det skulle kunna passa?

Alla förslag mottages tacksamt.:bump:

Många har förälskat sig i Belamour, som har superben och coolt temperament. Jag skulle hellre satsa på honom eller någon liknande hingst än Biggles, som har gett procentuellt få bra föl.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 972
Avel Tänkte betäcka mitt irländska sto till våren, hon är född 2011 och tanken är att ta ett föl nu, rida vidare på henne och sen avla lite...
Svar
16
· Visningar
4 027
Senast: Novali01
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 905
Senast: Kisseninan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31