Hingstval till detta sto

Sv: Hingstval till detta sto

Personligen gillar jag inte Lasandos :crazy:, men det har mer med att jag hade hand om honom då han var 4år på bruksproven

Jag har inga åsikter om honom personligen, då jag inte haft med honom o göra. Däremot har jag sett en del avkommor som sett bra ut.
 
Sv: Hingstval till detta sto

tror inte att han lämnat så många avkommor som imponerat på 3-års tester, championat och uppåt heller... kanske en något överskattad hingst i aveln??? Snygg att se på själv, men mer...?
 
Sv: Hingstval till detta sto

Knappast överskattad, han är ju inte speciellt mkt använd! När jag köpte mitt sto för 6 år sedan så låg han väldigt högt på % diplom och klass 1 avkommor på treårs, sedan kan det ha ändrats och blivit lägre, det vet jag inte.
 
Sv: Hingstval till detta sto

Vad jag menar är, vad har han gjort själv och vad har avkommorna presterat?

Ja jag har inte sett en enda avkomma faktiskt som fastnat på näthinnan.

Även om han är snygg själv så vet jag hur han var och har aldrig gillat honom efter det
 

Liknande trådar

Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 872
Senast: Kisseninan
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 512
Senast: Marty
·
Avel Okej, så jag har efter ett par års funderande bestämt mig för att ta föl på mitt fina dressyrsto. Då detta blir första gången jag testar...
Svar
15
· Visningar
3 515
Senast: Stina12
·
Avel Jag är så himla sugen på att ta ett föl längre fram. Har ett väldigt trevligt sto med många bra egenskaper. Hon har det mesta jag vill...
2
Svar
39
· Visningar
4 369
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp