Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag har varit nyfiken och fundersam i flera år nu över den här ponnyn. När jag först träffade honom var det vinter och jag tänkte -...
Svar
7
· Visningar
1 396
Senast: Lealaga
·
N
Avel Hej! Jag har släktforskat lite på min new forest ponny, men efter ett tag så kommer jag till "hästnamn" där det bara står forest mare...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: kladruby
·
M
Avel De veterinärer jag pratat om har inte kunnat svara mig på vad det här är, så nu hoppas jag att den samlade expertisen på Buke kan ge mig...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 170
Avel jag har ett sto som nyligen fyllde 16 år. skulle vilja betäcka henne, men funderar på hur länge jag kan vänta. har just köpt henne...
Svar
3
· Visningar
723
Senast: __Stilett__
·
Avel Här kommer en dum fråga: Hur många ryggkotor har en angloarab? Araben har väl en mindre än övriga hästraser. Hur äves det genetiskt?
Svar
3
· Visningar
897
Senast: GALOPP
·
Avel Idag råkade jag ut för att mitt sto blev bort prioriterat inför dagens skick och jag fick därmed välja en annan hingst. Vad tycker ni...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 915
Senast: lundsbo
·
Avel Nu är jag lite stressad och har en fundering jag inte får ur huvudet. Inte hittar jag snabbt det jag söker heller. Men min fråga är...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: Clintan
·
Avel Då jag för några veckor sedan fick avliva mitt avatarsto :cry: så sitter jag nu i situationen att köpa nytt sto eller bara ha kvar mitt...
Svar
9
· Visningar
1 783
Senast: gylle
·
Avel Vad kan ni säga om stammen e.Zackarias (e.Zeus ue.Pike Bube) ue.Freiherr (e.Furioso II ue.Agram)? Jag vet att Zeus är far till Swift...
Svar
18
· Visningar
1 432
Senast: KickiH
·
Avel Har två kikat på två potentiella avelsston, men jag är villrådig och behöver era råd ang om något av dessa två ston är något att satsa...
Svar
19
· Visningar
1 801
Senast: flickancarra
·
Avel Vad tror ni om ett sto med den stammen? Ska provrida henne imorgon.
Svar
5
· Visningar
927
Senast: ulle.j
·
G
Avel Jag fick ett härligt stoföl i Lördags kl 09.00. Stoet gick 317 dagar och jag misstänkte ingen fölning men tack och lov såg gods ägaren...
Svar
2
· Visningar
2 706
Senast: elle12
·
Avel Nu är mitt sto kollat på 16:e, 17:e och 19:e dygnet, och det ser ut möjligtvis ut som hon har två fosterblåsor, en som verkar gå...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: lillamy73
·
Avel Heej, ja vad kan ni berätta om honom och hans avkommor ?:) Hur blir avkommorna hoppmässigt? Mamman till denna ponnyn som jag funderar på...
Svar
2
· Visningar
1 165
Senast: Nina G
·
F
Avel Hej alla bukare... Det är första gången jag ska ta föl på mitt sto.. Hon blev betäckt igår. När ska brunsten gå över om det...
Svar
4
· Visningar
777
Senast: Frazin
·
Avel Ja det är så knäppt som det låter! :crazy: :eek: Vi har ett 1 års "sto" hemma som är hemafrodit som inte har någon livmoder men kissar...
Svar
4
· Visningar
1 073
Senast: Donnorna
·
T
Avel Jag undrar hur lång tid man har på sig att seminera, om ett sto hinner släppa ägget innan insemination? Någon som vet?
Svar
10
· Visningar
6 279
  • Låst
Avel Detta gäller för avelssidan: Ammor finnes/efterlyses hör INTE hemma här, hur behjärtansvärt det än må vara! Föl- och ammajouren...
Svar
6
· Visningar
5 598
Senast: ameo
·
Avel Den seminstationen jag använder testar stona dag 17 och dag 28. Jag har långt att åka och tycker det känns olustigt att transportera ett...
Svar
15
· Visningar
1 270
Senast: SeagirlM
·
J
Avel Någon som kan förklara vad en welsh sektion K är för ngt? Har faktiskt inte hört talas om denna sektion förut - är det welsharna som är...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: Jeeves
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka