Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Om man hittar en hingst, låt oss säga i Tyskland, som är förmånligare att importera från t ex ett ställe i Danmark än vad som finns i...
Svar
4
· Visningar
814
Senast: clownen
·
F
Avel Min fölis tappade navel-stumpen idag men det blöder lite efteråt..är det normalt? Har tvättat lite o tempat så det verkar inte vara...
Svar
1
· Visningar
1 943
Senast: flickancarra
·
Avel Ni som sett honom live, är han fin och någonting att ha? Stammen är det ju inget fel på liksom, men hur verkar han som "person"?
Svar
11
· Visningar
2 043
Senast: Bellini
·
R
Avel Hej har ett jätte fin sto efter Burggraaf tänkte betäcka henne med bruksprovsvinnare Dee Jost Van Dyke. såg honom på bruksprovet han...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: SeagirlM
·
C
Avel Det är bara en månad kvar tills jag ska på fölmönstring och jag är faktiskt lite nervös, för jag har aldrig varit på en. Jag har alltså...
Svar
14
· Visningar
3 258
Senast: flickancarra
·
G
Avel Jag skulle gärna vilja ha reda på lite om mitt stos morfar som är Zeus, och han är efter Arlequin x. Mitt sto är oldenburgare och är...
Svar
12
· Visningar
2 791
Senast: eigollet
·
F
Avel Får börja med att säga att jag är novis ang detta med avel. Men iaf, mitt sto konstaterades dräktig på 30 dygn för en vecka sedan. Igår...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: QuickStar
·
Avel Hej, jag vill har så mkt information om rasen (?) Rheinland, då det står att vår häst är det, enligt det spanska passet. Är det några...
Svar
5
· Visningar
2 003
Senast: KickiH
·
Avel Jag har ett fullblodssto på 163 cm. Lätt i typen, mörkbrun med vit bläs och vita sockar. Snygg att se på och exteriört korrekt...
13 14 15
Svar
285
· Visningar
27 734
Senast: SeagirlM
·
Avel Vet inte om tråden ligger rätt nu men, men... Ni som har Master avkommor, hur är dom enligt er. Temperament? Ridbarhet...
Svar
8
· Visningar
1 498
Senast: Ante
·
W
Avel Jag har nu förstått att det finns ingen sk "standard utförande", när det gäller undersökning samt själva semineringen. Har du varit...
Svar
17
· Visningar
1 334
Senast: Qbaby
·
Avel Saxat från Flyinge.se "Pga ojämn spermakvalitet kommer vi inte att skicka sperma på Optic VT tills vidare, han kommer att finnas...
Svar
7
· Visningar
1 267
Senast: Mitrolle
·
A
Avel Okej, det finns en viss risk att detta kan vara den dummaste frågan som har dykt upp här på bukefalos :p ;) Men, Betäckningssele, finns...
Svar
6
· Visningar
3 084
Senast: lillamy73
·
Avel Kan det vara ett sabinoanlag? Fläcken är lite större än en femkrona och sitter en decimeter bakom manken ungefär. Pappa är Biggles...
Svar
9
· Visningar
1 397
Senast: dusty
·
Avel Är det en stam värd att avla på? Vad vet ni om dessa hingstar. är det dressyr- eller hoppinriktat?
Svar
4
· Visningar
914
Senast: KickiH
·
Avel Vem får visa ponnyn? Får jag som är vuxen visa ponnyn på kvalitetsbedömningen? jag hittar inget om det på spaf´s information... bara att...
Svar
3
· Visningar
720
Senast: aida
·
Avel Skulle vilja veta lite mer om hingsten Harwest e: inductro. Nån som vet nåt? :confused:
Svar
2
· Visningar
662
Senast: Donnorna
·
P
Avel Hur vanligt är det att ett hingstföl betäcker sin mamma, om han går med henne hela tiden fram till tex. 1,5 år?
2 3
Svar
49
· Visningar
9 255
Senast: Piraja
·
Avel Ni som är duktiga här inne. Jag har börjat leta häst nu eftersom min älskling ska få somna in. Har tittat lite på ston och hitta ett sto...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 311
Senast: lilith
·
F
Avel Håller på att köpa mig en fölis och undrar hur man brukar göra med veterinärbesiktning av dessa småttingar. Har aldrig köpt en så ung...
Svar
3
· Visningar
2 472
Senast: syrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka