Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Att man inte bör korsa shettisar med större raser är ju känt, men hur stora ponnyer anser ni att man kan korsa (seminera) en liten...
Svar
19
· Visningar
1 715
Senast: via
·
Avel Hejsan! Jag har precis köpt en angloarab efter Abha Quatar och ue. Roman way xx, och hittar absolut INGEN fakta om dom på internet, så...
Svar
5
· Visningar
1 082
Senast: Nittionio
·
O
Avel Vet inte om jag hamnar rätt nu men flytta mig då... Måste bara höra om det finns fler som har/haft problem med hingsthållare /stationer...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 553
Senast: TeamTop
·
Svar
1
· Visningar
716
Senast: KickiH
·
B
Avel Hej! Är intresserad av information och historik om stofamilj F1. Jag har märkt att det finns mycket gedigen avelskunskap på forumet och...
2
Svar
24
· Visningar
3 640
Senast: black pearl
·
Avel Kan man på nåt sätt undvika midsommar? Planen är att spruta igång nu efter 9:e-dygnsbrunsten - hon är på 17 dygn idag och borde...
2
Svar
22
· Visningar
2 414
Senast: saila
·
G
Avel Har tidigare frågat om mitt stos morfar, så nu tänkte jag även fråga om hennes far, som jag hittat väldigt lite om. Vet att han är född...
Svar
5
· Visningar
1 150
Senast: KickiH
·
Avel Efter att själv ha drabbats med en kalldusch har nyfikenheten väckts. Jag har en Welsh Cob-sto som både är vacker och har bra stam men...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 252
Senast: Jeeves
·
Avel Nån som kan berätta mer om denna? Vad har den lämnat, hingstar, "kändisar"?
2 3
Svar
53
· Visningar
11 252
Senast: black pearl
·
L
Avel Jag undrar om man har ett sto som varit brunstig och följt sin brunstcykel exakt, sen skickas hon till hingst för betäckning...
Svar
10
· Visningar
2 601
Senast: Tora
·
Avel Lite sent påkommet men nu har jag ändrat mej för hundrade gången och ska nog betäcka stoet i alla fall.... Någon som har ett bra tips...
Svar
4
· Visningar
1 025
Senast: Fiorano
·
T
Avel Hej. Jag är lite fundersam på om någon kanske har mer information än vad jag får fram själv. Har funderat på att betäcka mitt sto...
Svar
2
· Visningar
1 070
Senast: SiZo
·
Avel Hur transporterar man sto med föl på säkrasre sättet? Mitt sto fölade 7/6 och fölet har vart sjukt sen 3 dagen. Blivit behandlad av...
Svar
6
· Visningar
4 327
Senast: liden
·
C
Avel Mitt korsningssto arab/new forest är 19 år. Är det riskabelt att betäcka ett såpass gammalt sto? Hon är mycket pigg och ungdomlig men...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: sjoberga
·
Avel Nån som vet nått om den lettiska hingsten Grauds? http://www.blup.se/sv-SE/horses/2707-grauds Rider en häst efter honom, skulle...
Svar
1
· Visningar
886
Senast: kem
·
Avel Jag ska köpa ett sto, allround mot hopp och hon tillhör stofamilj 5. Någon som har lite information?
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Masse
·
Avel Mitt sto fölade ute i hagen i natt. Allt gick utmärkt. Men stoet har nässelutslag över hela kroppen. Har någon här på Buke varit med om...
Svar
11
· Visningar
1 436
Senast: athena
·
M
Avel Tänkte nog mest skriva av mig.... Får hem ett fullblodsto nästa vecka med föl. Ska betäcka henne igen, men vet inte riktigt med vad...
Svar
19
· Visningar
2 030
Senast: QuickStar
·
L
Avel När är ett sto egentligen för gammal för att betäckas om man inte vet säkert om hon haft föl tidigare? Har ett C-ponnysto som jag...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: Elektra_92
·
A
Avel Ngn. som känner till ngt. om denna hingst? Registrerad i Zangersheide stamboken är det enda jag vet
Svar
1
· Visningar
663
Senast: asan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka