Stofamilj F1

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare black pearl
  • Startdatum Startdatum
Sv: Stofamilj F1

Black Coffe är inte dum han heller. Vårt sto har hoppstam men tycker det är väldigt roligt att klura runt på dressyrbanan och har lätt för allt. Det skulle vara roligt om man kunde bättra på gången men ändå behålla hoppförmågan fullt ut i nästa led. Både Chirlon och Briar har visat sig vara duktiga inom båda dessa områden, så vi får hoppas det blir ett bra val. Annars får väl jag ta hand om telningen och "tantrida" och dottern får köpa sig en OS-häst.:D

Jag har inte fött upp henne själv utan köpte henne för 5 år sen då hon var 13 år. I år har hon föl e Lambourghini som har Kolomeas helbror Unesco till farfarsfar;)

Lambourhini har också varit på tapeten efter goda råd här på buke. Han verkar trevlig.

Jag visste inte förrän nu att Kolomea var helbror med Unesco:love: Förr hörde man att det var bra med det blodet. Kul!

Jag tror nog Chirlon vore intressantast eftersom han just kommit tillbaka till Sverige och representerar bra nedärvning och hållbarhet sedan tidigare. Briar har redan ett antal avkommor i landet, men vi får se. Vi är mest ute efter en egen pärla.

Jag är mycket nöjd med min Lambourghiniunge!

Däremot är han kanske inte lämplig till ditt sto p g a släktskapet?

Jag resonerar som du angående Chirlon. Gillar inte uppdelningen av hopp- och dressyrstam utan föredrar hingstar som är dubbeltalanger.

Jag såg Chirlon på hingstvisningen och tycker han verkar mysig.
Ja, Lambourghini hade blivit för nära i min smak.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 404
Senast: qitis
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 755
Senast: Tilly_85
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 799
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 469
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka